fallback

Отпада таксата на японските автомобили за Европа

Евросъюзът започва преговори са създаване на зона за свободна търговия

Министрите на търговията на страните от ЕС постигнаха договореност за започване на преговори с Япония с цел създаване на зона за свободна търговия. Това съобщи агенция Reuters. Ако се стигне до споразумение, автомобилите от азиатската държава вече ще се внасят на Стария континент без да се плащат допълнителни такси. И това, съответно, ще намали цената им. Подобно споразумение вече има с Южна Корея.Снимка: ToyotaИнициатори на идеята са Великобритания, Холандия и Швеция, но срещу нея се възпротивиха Франция и Италия, според които това ще се отрази неблагоприятно върху автомобилните производители от тези две държави. В момента японските автомобили плащат 10% данък.В Париж и Рим се притесняват да не се повтори ситуацията от юли 2011 г., когато отпаднаха таксите върху южнокорейските автомобили. Това рязко увеличи техния внос в Европа – с 53%, а в същото време импортът от Стария континент към азиатската държава намаля на 4%.Шефът на Fiat Сержио Маркионе, който оглавява и асоциацията на европейските производители (ACEA), призова ЕС да отложи подписването на споразумение с Япония. Той е категоричен, че европейските производители първо трябва да намалят обема си на производство и след това да отворят своите пазари.Едни от най-популярните "Kei cars" Според Reuters освен Италия и Франция, и най-големият автопроизводител в Европа – Германия, се съмнява, че Япония ще отговори по подобаващ начин на подобно споразумение и ще отвори своите пазари на автомобили и селскостопанска техника за европейските компании. Основната причина за подобно притеснение е, че в страната на изгряващото слънце има категория компактни автомобили - Kei cars, чиито собственици получават големи данъчни отстъпки при закупуването им. Продуктите на повечето от производителите в Европа не отговарят на жестоките изисквания за тази категория и няма как да се преборят за място на японския пазар. 

Тагове: kei cars
fallback
  • #58
    бъчо ( преди 13 години )
    Иначе, повечето корейски и японски автомобили продавани в Европа, са произведени в самата Европа. Нисан Кашкай, Тойота Ярис, Версо, Hyundai i30, KIA Seed, някои модели на Хонда, Suzuki Swift...и още знайни и незнайни. Прословутото японско качество, всъщност е турската Toyota Verso - най-надеждният автомобил според TuV.
  • #57
    бъчо ( преди 13 години )
    Всъщност, откак се помня, японците си имат преференции за тия малки автомобили. Ако не греша, това бяха автомобили с моторчета на Трабанчета, но с турбокомпресори. Освен това са и много малки. В такова нещо 2 метровия германец няма как да се побере, затова и не го прави. Не че не може. Просто в Европа няма кой да го купува. С ега намесете и щатите с техните пикапи, да видим какво ще кажат за японците.
  • #56
    BB ( преди 13 години )
    Evropa e nai-izmisleniq avtopazar v cql svqt i trqbva dosta usiliq da se polojat za da se podobrut neshtata
  • #55
    Ханс Курбел ( преди 13 години )
    ... При това положение техният пазар никога няма да е либерален като нашите и търговският дефицит е предопределен... Но въпросът е принципен.
  • #54
    Ханс Курбел ( преди 13 години )
    Как "равни условия" като такива колички нито има кой и къде да ги напасва и произвежда, нито е рентабилно да се внасят през океаните. Може някой да иска МИНИ и "случайно" да му излязат 5см повече...За да има такива търговски споразумения трябва поне принципна равнопоставеност - знам, че и да се коригира, няма да се наводни с вносни коли - азиатският манталитет е съвсем друг - когато харесат нещо, те го копират, а западняците го купуват...
  • #53
    Ханс Курбел ( преди 13 години )
    Не, дизелите са по-изгодни като разходи само за повече от средното навъртаните километри. Средно са еднакви и няма голям натиск в/у бензиновите коли. А в Япония има голям натиск в/у всички не малки коли, а такива са точно всички вносни.
  • #52
    Анонимен ( преди 13 години )
    Да бе, вярвай си...:)))) ***!
  • #51
    ето оригинала ( преди 13 години )
    Audi Q7 Wins Residual Value Award in US
  • #50
    Анонимен ( преди 13 години )
    Сравнението с Южна Корея е неуместно.Тя е 45 млн., но е с икономическа сила колкото половината Европейски съюз.
  • #49
    забавни деца! ( преди 13 години )
    1-во.Забравяте,че освен автомобили по пътищaта на света движат почти толкова товарни автомобили и никой дори не си е помислил да внедри "високите технологии" на хибридите там.Което означава,че там където наистина става дума за ефективност и икономическа целесъобразност,няма място за хибриди.2-ро.Не занам какво списание е това, класирало Toyota като най-малко губеща ст/ст,както и колко тежи класирането му,но истината е,че това AudiQ7 и това може да го прочетете и в момента в Autoevolution.com
fallback
Последни