Японският бранд бе оценен на 30.28 млрд. долара
Марката Toyota е най-скъпият автомобилен бранд за 2012 г. Името на японския производител бе оценено на 30 милиарда и 280 милиона долара, което е с 9 % повече в сравнение с миналата година. В общия рейтинг на всички търговски марки, публикуван на сайта на компанията Interbrand, Toyota заема 10-о място.В Топ 100 на тази престижна класация са попаднали само 12 автомобилни производителя. Всички те, без Honda, са увеличили цената си. В рейтинг-листата за първи път попада корейската марка Kia.През миналата година Toyota отново бе на първо място, следвана от Mercedes-Benz и BMW. Тогава сред първите 100 търговски марки на планетата попаднаха 11 автомобилни производителя.Класиране на автомобилни маркиМарка Стойност Динамика1. Toyota 30.28 млрд. +9 %2. Mercedes-Benz 30.09 млрд. +10 %3. BMW 29.05 млрд. +18 %4. Honda 17.28 млрд. -11 %5. Volkswagen 9.252 млрд. +18%6. Ford 7.958 млрд. +6%7. Hyundai 7.473 млрд. +24%8. Audi 7.196 млрд. +17%9. Porsche 5.149 млрд. +12%10. Nissan 4.969 млрд. +30%11. Kia 4.089 млрд. -12. Ferrari 3.770 млрд. +5%Класиране на всички маркиИзточник: bloomberg