IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Automedia.bg Test Drive: Kia Cee’d 1.6 CRDi

„Kia Cee´d е модерен европейски автомобил, създаден в Европа и по европейски вкус”- това е посланието, което корейската фирма отправя към потенциалните си клиенти. Автомобилът вече се е освободил от недотам популярното наследство на своите предшественици. Получила се е една добре оборудвана, съвременна семейна кола.

Automedia.bg Test Drive: Kia Cee’d 1.6 CRDi


Може би най-голямата изненада за екипа на Automedia.bg беше модерния двигател 1.6 CRDi с 16 клапана, който с култивирания си тих ход, с невероятната динамика и с ниския разход на гориво превръща Kia Cee’d в уникален бегач на дълги разстояния и в същото време ефективен автомобил за движение в тежкия градски трафик. Само допреди няколко години корейската марка не беше възприемана като сериозен конкурент на владеещите пазара реномирани производители. Само няколко години по-късно корейците дишат във врата на най-добрите. Нещо повече, първите километри изминати с Kia Cee’d ни убеждават, че са ги достигнали, а в някои отношения и дори задминали.  
Качеството на изработка, добрите материали, привлекателният дизайн, модерните технологии поставят автомобила сред водещите представители на компактния клас. Всъщност, най-приятната изненада идва от другаде –гаранция от 7 години и/или 150 000 км. Може да се каже, че съчетанието между цена и оборудване също е много добро.  
Предоставеният за тестване на редакцията на Automedia.bg сребрист екземпляр е със спортен пакет с 16 цолови лети джанти и гуми 2055516. Автомобилът е буквално натъпкан до покрива с оборудване, което в много случаи другите производители предлагат при автомобили в по-луксозен и висок клас. Като прибавим към него турбодизеловият комън-рейл двигател 1.6 CRDi 16V наистина се получава невероятно привлекателен автомобил, предлагащ достатъчно простор, динамика и комфорт. На този фон известни възражения породи при нас субективното усещане за не съвсем прецизен ход на лоста на скоростната кутия, но това се среща все по-често при много нови автомобили. Може да се отправят и пожелания за по-добро центриране или регулиране на предните светлини, които да осветяват по-добре пътя пред автомобила. Трудно можем да намерим други недостатъци при „словашкия” кореец.  
Произведеният в Словакия модел на Kia е от най-масовия клас автомобили в Европа. Това е типичен компактен хечбек, без „забежки” към някакви кросоувър комбинации, които да предоставят на автомобила характеристиките от различни други сегменти. Без страх, от Kia се отправиха направо в центъра на сегмента завладян от Golf, Focus, Astra, Megan и други „стари бойци”. Дизайнът на Cee’d е дело на екип, воден от Миклош Ковач, който е решил да не експериментира. Резултатът е приятен, практичен, класически тип хечбек, който е по-трудно подвластен на времето. Kia Cee’d изглежда елегантно и стабилно. В същото време и доста динамично. Струва си да отбележим, че Kia Cee’d има по-добър аеродинамичен коефициент от VW Golf или Ford Focus – Cx = 0.33.  
Интериорът на новата Kia Cee’d е много различен от досегашните автомобили на корейската марка. Всичко е изработено изключително прецизно и от много качествени материали, за които дори свикналите на лукс европейци трудно ще намерят възражения (стига да се абстрахират от ниско разположените джобове на вратите, направени от не особено приятна на допир пластмаса). Някои от пластмасите в интериора наистина са прекалено твърди, но поне имат приятен дизайн и са изработени качествено. Кръглите инструменти на таблото са осветени в ярко оранжево, в което или се влюбвате или търсите начин за намаляване на яркостта, какъвто е предвиден. Централната конзола има модерна, удължена нагоре форма, която по нещо прилича на тази в Lexus. Като цяло таблото е конструирано така, че да засилва усещането за простор и обем в купето. Това се постига с дизайнерски трик – кокпитът няма рязка горна граница, а се изкачва плавно към предното стъкло.  
Трябва да кажем обаче, че и без тези „финтове” Cee’d предлага рядко срещан в този клас простор, особено що се отнася за мястото на задната седалка. Предните две седалки са много големи и удобни. Водачът може лесно да намери комфортно място зад настройвания по височина и дълбочина волан. Малките преградки и чекмедженца, интегрирани в целия интериор, могат да поемат много и различни неща. Лостът за чистачките на стъклата и този за мигачите имат точен ход и се намират точно там, където най-лесно водачът може да оперира с тях. Едва доловимият звук на пуснатите мигачи обаче, може да бъде проблем за някои шофьори.  
Аудиосистемата е много качествена и има изнесени копчета за управление и от волана. Това което поразява най-много в интериора обаче, идва след като се стартира двигателят – тишина. Чудите се не само дали двигателят е дизелов, но дали въобще е „чул” вашата команда за старт. Явно при Kia Cee’d не е пестено от материали за обезшумяване, но от друга страна и двигателят си го бива. После откривате, че дори при движение с висока скорост на разговорите ви ще пречи само аеродинамичният шум и шумът от гумите, които обаче са в рамките на допустимото. Когато описваме интериора на Kia Cee’d не можем да не споменем нещата, които ще зарадват “on line” поколението – USB вход и MP3 плеър, при това още в стандартното оборудване.

Но да се върнем на двигателя: най-добрата характеристика може да се даде с три думи – тих и много силен. За досегашните стандарти при дизеловите двигатели CRDi при Cee’d е доста мощен със своя обем от 1.6 литра и предлаганите 85 kW (115 к.с.). Максималният въртящ момент достига 255 Nm между 1 900 и 2 750 об/мин. Когато тази граница бъде достигната (това става на втора или трета скорост в зависимост от начина на каране) при включване на турбото усещате силно „издърпване” напред, изстрелващо автомобила. До тази граница Cee’d изглежда малко тромав, но след нея динамиката му е впечатляваща. Изобщо трябва да кажем, че четирицилиндровият двигател с обем 1.6 литра не обича ниските обороти до 1 100 – 1 200 об/мин. При нашия тест дори в градски условия поддържахме относително високи обороти, но това не се отрази чувствително на разхода, който не надхвърли 6.0 литра на 100 км. Когато Cee’d се озова на магистралата за тестване при по-дълъг път, бордкомпютърът отчете, че разходът не надхвърля 4.8 литра на 100 км.


Усещането при управление на Kia Cee’d e много добро. Конструкцията на шасито е модерна, окачването е безкомпромисно, поведението на автомобила - стабилно. При завоите субективното ни усещане беше за по-голям наклон, но в същото време колата държеше много стабилно избраната траектория. При някои по-дълги завои се налага воланът да се върти повече от очакваното, за да се следва пътят. Усилването на кормилната уредба прави волана изключително лек, а паркирането може да се направи с усилията и на дете. Прави впечатление също и наличието на бутон, с който можете да изключите електронната система за стабилност на автомобила (ESP). Това ще оценят най-вече „спортните” водачи, които не обичат електрониката да им се „бърка” в управлението и имат афинитет към опитите за „дрифт”.
В заключение трябва да кажем, че новата Kia Cee’d може да създаде нов ред в компактния клас, в който сега властват преобладаващо европейски марки. Красивият дизайн, богатото оборудване, модерните технологии превръщат Kia Cee’d в нов силен играч на пазара.  
0 от 500