IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mitsubishi Motors се отказа от френските електромобили

Причината е в слабия интерес към подобни машини в Европа

Mitsubishi Motors се отказа от френските електромобили

Концернът Mitsubishi Motors се отказа от производството на електромобилите Peugeot iOn и Citroen C-Zero. Основната причина за решението на азиатския производител е фактът, че към тези два модела, както и към тяхната японска версия - Mitsubishi i-MiEV, няма почти никакъв интерес в Европа.
Mitsubishi Motors се отказа от френските електромобили
Като цяло Peugeot iOn (на снимката) и Citroen C-Zero са аналог на Mitsubishi i-MiEV. Производството на тези модели стартира през 2010 г., но практиката показа, че на Стария континент няма почти никакво търсене към машини на ток.

От момента на началото на производството в японския град Мицушима от конвейра са слезли 28 000 електромобила, но за първите 6 месеца в Европа са продадени само 935 бройки от Citroen C-Zero и 852 от Peugeot iOn . А в Mitsubishi Motors се надяваха на 25 000 продажби годишно.

От японската компания все пак уточниха, че производството на електромобилите не е прекратено, а е само спряно и предстои да се коригира неговия обем.

От Mitsubishi твърдят, че случилото се няма да се отрази на сътрудничеството с алинса PSA и най-вече на разработката на електрическа модификация на товарния Citroen Berlingo/Peugeot Partner.

0 от 500
  • #8
    3 rate up comment 0 rate down comment
    EmpEroR ( преди 13 години )
    Още като излезе този модел и видях цената щях да падна. В Ауто билд пишеше за 35000 евро, а имаха и тест - един ден с тая сапунерка. Пробега беше смешен, а зимата като падне температурата, а и като минат няколко години експлоатация не знам колко сила ще има в тези батерии.
  • #7
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Obrut ( преди 13 години )
    Ето защо засега министерството на икономиката трябва да забрави за преференциите за електромобили, или дори и все пак да ги въведе (за нещо, което де факто го няма у нас), да приложи тези стимули за единствената читава алтернатива на автомобилите изцяло с ДВГ, а именно хибридите. В цял свят хибридите и електромобилите ползват големи облекчения, даже в една нищо и никаква като пазар Македония, където за хибрид не се плаща ДДС, само у нас пак се правим на ощипани моми.
  • #6
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Винаги съм се чудел колко трябва да е цената на тези батерии, че каот махнесх двигателя от автомобила плюс един куп неща към него и добависх 2 електромотора с батерии, цената на кола която в бензиновият си варинат не би струвала 20 000 лева да скочи 4 пъти? Аз лично повече от 30 000 лева за такава кола не бих дал, като приемем че ще преживея другите недостатъци споменати по-долу.
  • #5
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Илиянски ( преди 13 години )
    Прави са колегите по-долу.Безумно високата цена и грозния дизайн са в основата.
  • #4
    16 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Проблема е изключително високата цена, отвратителния дизайн, късия пробег както и прекалено дългото зареждане на батериите. А това са страшно много причини и всяка от тези причини е достатъчна да откажат клиентите а съвкупноста от тях прави огромна пропаст между клиента и автомобила. Вероятно 90% от продадените бройки са закупени от държавни ведомства или общини.
  • #3
    7 rate up comment 4 rate down comment
    :) ( преди 13 години )
    Ако бяха пуснали тези автомобили за 45 000лв щеше да има интерес, тия от МитсИбуши какво се правят на интересни са очаквали да продават този автомобил като топъл хляб... Вижте си цените тогава коментирайте
  • #2
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Wane ( преди 13 години )
    *най-много в европейски градИначе Mitsubishi май трябва да си уволнят екипа прогнозирал 25000 продажби годишно, не знам как са си правили сметките...
  • #1
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Wane ( преди 13 години )
    Нормално е интересът към въпросните модели да е ограничен поради две основни причини - ~40000eur цена и навиците на европейските шофьори, които не пасват на тези коли. Има си начини да се насърчи употребата им, но това зависи от приоритетите и възможностите на правителствата, както и от начина на мислене на хората. В Амстердам например 'плъг-ин' хибридите и ел. колите се зареждат безплатно, което си е стимул. По мои наблюдения там са съсредоточени най-много подобни коли от Smart до Fisker.