Една от главните причини за срива на компанията Bugatti след смърта на нейния собственик Еторе Бугати през 1947 г. е случилото се 9 години по-късно. Тогава неговият син Жан Бугати загива при тестове на нов автомобил. По това време Жан е много талантлив конструктор и именно на него се разчита да поеме компанията след смъртта на баща му.
Малко преди да загине, Жан започва да конструира напълно нов автомобил, който обаче така и не завършва. Той е на шасито на Bugatti Type 64 Coupe от 1939 г., от който в днешно време са останали 3 бройки, и използва 8-цилиндров DOHC двигател.
Едно от шаситата е собственост на колекционера Питър Мълинс, който дава на студентите от Колежа за дизайн в Пасадена, Калифорния, задача да възстановят автомобила. За целта те използват няколко скици, които Жан Бугати е нахвърлял преди да загине. От тях се вижда, че вратите на колата ще бъдат тип „пеперуда” или ранна версия на познатите Gullwing, които Mercedes слага на едноименния си модел години по-късно.
Алуминиевата каросерия на автомобила вече е приготвена на ръка и от нея се вижда, че машината ще прилича на кабина на самолет от преди Втората световна война. Крайният резултат ще бъде показан на изложението в Пебъл Бийч, Калифорния на 18-19 август. Със сигурност това няма да е оригинално Bugatti, но ще бъде нещо уникално.


0