В опита си да привлече нови клиенти най вече в слабо развитите икономически държави, като Индия, Renault активно работи върху създаването и пускане на нов, евтин модел. Сега най-достъпен за клиентите на марката е хечбекът Pulse (на първата снимка), който всъщност е преработен Nissan Micra с ниско ниво на оборудване. Цената му в Индия е $7600, което му пречи да се конкурира не само с местния Tata Nano ($2700), но и с Hyundai Eon и Maruti-Suzuki Alto, които струват между $5000 и $5500. 
Затова и Renault разработва от нулата нов модел, за когото вече се появиха първите подробности. Проектът се казва A Entry и засега френската компания го нарича „само експеримент”. В Renault искат да видят какво ще излезе и едва след това ще решат дали този автомобил има бъдеще. Това бе признато и от изпълнителния директор на компанията Карлос Таварес, който обаче не отрича възможността бъдещият модел да се предлага и на други пазари. Шеф на проекта A Entry е Жерар Детурбе, който участва в създаването на модели като Logan, Sendero и Duster. А цялата работа върху новия автомобил се извършва в изследователския център на Renault в Ченнаи (Индия).
Французите са наясно, че трудно ще успеят да се преборят с най-евтиния автомобил на планетата Tata Nano, но пък смятат, че това не е и нужно. След като шумотевицата около Nano утихна се оказа, че индийците предпочитат за същите пари да си купят мотоциклет или по-голям и поддържан автомобил на старо. Затова и в Renault няма да смъкнат цената на своя продукт до такава стойност.
Очакванията бяха, че за новия си модел Renault ще заложи на 1.2 литров бензинов двигател (на втората снимка), но се оказа друго. Бъдещият модел вероятно ще разчита на мотор с обем 800 куб. см. За сравнение Pulse се предлага с 3-цилиндров бензинов мотор с обем 1.2 литра и мощност 76 к.с., както и с 4-цилиндров двигател с обем 1.5 литра и мощност 64 к.с. А бъдещият A Entry (засега ще го наричаме така) трябва да бъде едно стъпало по-надолу. Затова и за него френските инженери разработват нов мотор, наречен B4A, чийто разход на гориво ще бъде под 5 л/100 км.
Колкото до цената – тя ще бъде между $4500 и $6500. Това ще позволи на Renault да се конкурира успешно с Hyundai и Maruti. Моделът трябва да се появи в края на 2014 г. или началото на 2015 г. И най-вероятно ще се продава под марката Datsun.


12