IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Най-евтиното Renault ще е готово до 2 години

Бъдещият модел на французите ще бъде с двигател с обем 800 куб. см.

Най-евтиното Renault ще е готово до 2 години

В опита си да привлече нови клиенти най вече в слабо развитите икономически държави, като Индия, Renault активно работи върху създаването и пускане на нов, евтин модел. Сега най-достъпен за клиентите на марката е хечбекът Pulse (на първата снимка), който всъщност е преработен Nissan Micra с ниско ниво на оборудване. Цената му в Индия е $7600, което му пречи да се конкурира не само с местния Tata Nano ($2700), но и с Hyundai Eon и Maruti-Suzuki Alto, които струват между $5000 и $5500.
Най-евтиното Renault ще е готово до 2 години
Затова и Renault разработва от нулата нов модел, за когото вече се появиха първите подробности. Проектът се казва A Entry и засега френската компания го нарича „само експеримент”. В Renault искат да видят какво ще излезе и едва след това ще решат дали този автомобил има бъдеще. Това бе признато и от изпълнителния директор на компанията Карлос Таварес, който обаче не отрича възможността бъдещият модел да се предлага и на други пазари. Шеф на проекта A Entry е Жерар Детурбе, който участва в създаването на модели като Logan, Sendero и Duster. А цялата работа върху новия автомобил се извършва в изследователския център на Renault в Ченнаи (Индия).
Французите са наясно, че трудно ще успеят да се преборят с най-евтиния автомобил на планетата Tata Nano, но пък смятат, че това не е и нужно. След като шумотевицата около Nano утихна се оказа, че индийците предпочитат за същите пари да си купят мотоциклет или по-голям и поддържан автомобил на старо. Затова и в Renault няма да смъкнат цената на своя продукт до такава стойност.
Най-евтиното Renault ще е готово до 2 години
Очакванията бяха, че за новия си модел Renault ще заложи на 1.2 литров бензинов двигател (на втората снимка), но се оказа друго. Бъдещият модел вероятно ще разчита на мотор с обем 800 куб. см. За сравнение Pulse се предлага с 3-цилиндров бензинов мотор с обем 1.2 литра и мощност 76 к.с., както и с 4-цилиндров двигател с обем 1.5 литра и мощност 64 к.с. А бъдещият A Entry (засега ще го наричаме така) трябва да бъде едно стъпало по-надолу. Затова и за него френските инженери разработват нов мотор, наречен B4A, чийто разход на гориво ще бъде под 5 л/100 км.
Колкото до цената – тя ще бъде между $4500 и $6500. Това ще позволи на Renault да се конкурира успешно с Hyundai и Maruti. Моделът трябва да се появи в края на 2014 г. или началото на 2015 г. И най-вероятно ще се продава под марката Datsun.

0 от 500