9/93 Представяне на новия модел на базата на Nissan Terrano II
9/96 Моделът е преработен
7/98 Спиране на производството на първия Maverick
4/01 Представяне на нов модел, вече на базата на Mazda Tribute. Мотори: 2.0 литров четирицилиндров, 91 kw (124 к.с.) и 3.0 V6 с автоматик и 145 kw (197 к.с.)
3/04 3.0 литровия мотор вече 203 к.с., нов 2.3 литров мотор със 110 kw (150 к.с.)
Форд Маверик беше разработен съвместно с Мазда Трибют, така инженерите в Кьолн успяха да направят необходимия шпагат между сравнително добрата приложимост на автомобила по трудни терени и необходимия за градски автомобил комфорт. Под обвивката на този Форд се крие японската технология на Мазда. Който обаче, по тази причина залага големи очаквания по отношение на надеждността, може да остане разочарован. Задвижването често дава проблеми. При моторите изборът се ограничава до един доста жаден V6 бензинов мотор, комбиниран с четиристепенна автоматична скоростна кутия и един четирицилиндров мотор с ръчна смяна на скоростите. Вторият вариант отстъпва при комфорта, но печели точки по отношение на разходите. Възможността за теглене на товар е ограничена и при двете версии - 1700 или 1500 кг, въпреки перманентното задвижване на четирите колела и вариращото разпределение на силата. Тази система обаче, в комбинация с 214 милиметровото отстояние на автомобила от земята, дава доста добри резултати на тежки терени.
По-препоръчителна е версията с ръчната скоростна кутия, както поради по-ниските разходи, така и по прични, свързани с надеждността.
Най-често срещани повреди
Проблеми с автоматичната скоростна кутия (2001 г.), дефекти в електриката, водещи до разредени акумулатори