fallback

Шефът на Ford е №1 по заплата в бранша

Алън Мълали получава $29.5 млн. на година

Въпреки световната криза големите акули в автомобилния бранш взимат и големи заплати. Проучване показва, че генералният директор на концерна Ford Алън Мълали (на снимката) е най-високоплатеният мениджър сред компаниите-производители. На година той получава $29.5 млн., като оставя далеч зад себе си колегата си от Nissan Карлос Госн. Бразилецът с френски паспорт заработва $14.15 млн. годишно.Именно Госн за трета поредна година е №1 по заплата сред топ-мениджърите в Япония. Тези пари обаче бизнесменът си ги е заработил, след като за първи път през последните 20 години Nissan стана компанията с най-голяма печалба - $4.3 млрд. Това е с 20 % повече от Toyota и с 61 %  повече от Honda. Под ръководството на Госн компанията успя да се възстанови много по-бързо в сравнение с конкурентите си от земетресението в Япония и опустошителните наводнения в Тайланд. Любопитното е, че Госн получава $12.45 млн. от Nissan, а останалите $1.7 като генерален директор на Renault.Далеч зад него са останалите началници в големите японски производители. Президентът на Toyota Акио Тойода взима $1.7 млн. на година, а шефът на Honda Таканобу Ито - $1.55 млн.В САЩ пък на второ място по заплата след Мълали е президентът на General Motors Даниел Акерсън, който заработва по $7.7 млн. Собственикът на Fiat и Chrysler Серджио Маркионе получава едва $3.2 млн. като шеф на Chrysler, но благодарение на акциите си във Fiat през 2011 г. е изкарал общо $19 млн. В подобно положение е и президентът на Volkswagen Group Мартин Винтеркорн. Неговата заплата е $4 млн. годишно, но акциите в концерна и другите бонуси са му донесли общо $23 млн.

Тагове:
fallback
  • #4
    Анонимен ( преди 12 години )
    Да, само където новия Голф е ужасно грозен в сравнение с досегашния красавец.
  • #3
    RS1600 ( преди 12 години )
    Също така заслужава и специален бонус за репликата "Ford ще продължи да прави най-добрите самолети" :)))Шегата настрана, евала на Мълали, че преведе компанията през трудностите и сега е втората най-печеливша автомобилна компания в света, а с всяко следващо поколение моделите са все по-добри.
  • #2
    бъчваря ( преди 12 години )
    Заслужава си заплатата :) Все пак изкара Форд на печалба след преминаването от Боинг във Форд през 2006 година. Освен това първи "рискува" с въвеждането на трицилиндрови мотори-убийци на Голф. Само заради тая си идея заслужава най-голямата заплата в света :)
  • #1
    Автор ( преди 12 години )
    Кажи чесно?
fallback
Последни