IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Новият Cee'd - огромна стъпка напред

Причините да не изберем Kia стават все по-малко

Новият Cee'd - огромна стъпка напред

Новият Cee'd - огромна стъпка напред
Гаранцията от 7 години и по-ниските цени бяха сред основните причини да се спрем на нов автомобил с марка Kia. Поне досега. С появата на новите модели на корейците, причините да не изберем Kia стават все по-малко.

Вече ви запознахме с новото поколение на Kia Rio, а днес идва ред на най-важният модел на корейците в Европа - Cee'd. Той, също като Rio, е напълно нов. Изграден е от нулата - на нова платформа, с нови технологии и нов дизайн.
Новият Cee'd - огромна стъпка напред
Безспорно дизайнът е най-ярката промяна при новото поколение Cee'd. Той беше недостатък на вече стария модел, а сега е нещото, което ще ви накара да се спрете пред корейската кола. Новият дизайн е динамичен, отличителен, изискан и непреходен. И няма да как да бъде иначе, тъй като главен отговорник за формите на новата кола е шеф дизайнерът на Kia Петер Шрайер. Корейците хитро го отмъкнаха от VW Group още през 2006 г. и сега са готови да завоюват нови позиции в изключително оспорвания в Европа C-сегмент.

Дизайнът обаче не е единствения коз на новия Cee'd. Моделът вече е по-голям, по-комфортен, по-икономичен, по-безопасен, по-приятен и не на последно място - не по-скъп (изключваме отстъпките, които се даваха за първото поколение Cee'd в края на жизнения му цикъл).

Сравнен със старото поколение, новият Cee'd е по-дълъг и по-нисък, което освен по-добро пътно поведение и повече пространство в салона, му дава по-спортна визия и по-динамичен профил. Дължината на новия модел е увеличена с 50 мм до 4 310 мм, а височината е намалена с 10 мм до 1 470 мм.  Разстоянието между двете оси не е променяно - 2 650 мм, но въпреки това, то остава едно от най-дългите в сегмента. Същото важи и за вместимостта на багажното отделение, която е увеличена с 12% до 380 л.
Новият Cee'd - огромна стъпка напред
Огромна е и промяната в салона. Там освен напълно ново табло, виждаме и далеч по-качествени материали. Изработката е много добра, позицията на седене е удобна, а пространството - достатъчно. Таблото, контролните уреди и воланът се лесно достъпни, ориентирани към водача, а материалите са с високо качество, меки на допир и приятни на вид. Шумоизолацията също е на ниво, като за това играе роля и коефициент на съпротивление Cd от едва 0.30.

Пространството също прави добро впечатление, като в салона могат да се настанят удобно четирима възрастни. Убедихме се в това при тестът ни на колата. Той калкулира над 800 километра, като в автомобила пътувахме четирима души, двама от които с ръст над 180 см.
Новият Cee'd - огромна стъпка напред
По обичай серийното оборудване на модела, който е разработен, конструиран и произведен изцяло в Европа, е сравнително богато. То включва регулируем по височина и дълбочина волан, iPod, Aux и USB входове, аудио система с 6 тонколони и управление от волана, борд компютър и др. Също серийно се предлагат 6 въздушни възглавници (колата грабна максималните 5 звезди от краш тестовете на Euro NCAP), ESC, ABS, асистент за потегляне по наклон HAC (Hillstart Assist Control), VSM (Vehicle Stability Management) система за цялостно управление стабилността на автомобила и ESS (Emergency Stop Signal) система, която спомага предотвратяването на произшествия чрез допълнителен светлинен сигнал при внезапно спиране.

Що се отнася до двигателите, те са по-скоро икономични, отколкото пленяващи. Това обаче скоро ще се промени, когато на новия Cee'd ще бъде качен 1.6 литровия турбо агрегат, който сега се поставя на братския Hyundai Veloster. Към момента обаче моделът се предлага 2 бензинови – 1.4 MPI и 1.6 GDI, с мощност от съответно 100 к.с. и 135 к.с, както и 2 дизелови - 1.4 WGT/90 к.с. и 1.6 VGT във варианти от 110 к.с. и 128 к.с.
Новият Cee'd - огромна стъпка напред
Любимец на екипа ни стана 1.6 VGT (128 к.с.), който успяхме да изпитахме във вариант с ръчна трансмисия. За разлика от автоматика, който изпробвахме с новия Hyundai i30, тук двигателят разгръща по-добре възможностите си, показва по-добра еластичност и по-добър среден разход. Именно този двигател се очаква да бъде най-търсен в Европа, като причината за това е оптималното съотношение динамика/разход. 1.6-литровият дизел с променлива геометрия на турбо компресора реагира спонтанно на подаване на газ, еластичен е и доставя мощна тяга още при ниски обороти - под 2000 об/мин. Турбо дупка се усеща, но при добро познаване на автомобила тя лесно се избягва с навременна смяна на предавките. Средното потребление на гориво на този модел е под 5 л/100 км, а при допълнително оборудване с технология EcoDynamics консумацията на гориво може да бъде едва 3.7 л/100 км (вредни емисии 97 г/км), твърдят корейците.

Сред бензиновите двигатели също си харесахме най-мощния - 1.6 GDI (135 к.с.). Той беше куплиран с новата автоматична трансмисия с 6 степени и два съединителя (DTC). Двигателят е изключително тих, добре балансиран и отзивчив, но за доброто ни впечатление най-голяма заслуга имаше разработената от Kia трансмисия. Тя работи много бързо и плавно, като смените на предавките почти не се усещат. При необходимост от рязко ускорение трансмисията реагира бързо, дори когато се налага да свали две предавки.

Няма как да останем безразлични и към пътното поведение на колата. То е стабилно и твърдо при острите завои, но обира добре неравностите по пътя, предлагайки добър комфорт и при по-дълги пътувания. Cee'd разполага с напълно независимо предно окачване MacPherson и многоточково задно, като може да бъде поръчан с изцяло новата система Flex Steer™, която предлага три модула – комфорт, стандарт и спорт – и позволява на шофьора да избере режим в зависимост от пътните условия и стилът на управление.
Новият Cee'd - огромна стъпка напред
Като цяло новият Cee'd прави огромна стъпка напред, оптимизирайки всеки един детайл на своя предшественик. Дали ще надмине постигнатото от първото поколение, както и дали новият модел ще се пребори със силната конкуренция в лицето на VW Golf, Opel Astra, Renault Megane, Peugeot 308, Hyundai i30 и т.н., предстои да разберем. Шансовете му обаче изглеждат добри, тъй като вече освен гаранцията и цената, в новото поколение Cee'd привличат още вида, комфорта, безопасността и технологиите.

Цените на новият Kia Cee'd в България стартират от 25990 лв с ДДС. Моделът се предлага с 10 годишна гаранция в рамките на рождената 2012г. за Kia Motors България.
Новият Cee'd - огромна стъпка напред
Оценките на Kia Cee'd по десетобалната система

Приложимост в ежедневието - 9 (Компактна, но просторна кола, с прилична динамика и добър разход на гориво)

Надеждност - 10 (Корейците дават гаранция от 10 години)

Оборудване - 10 (Богато стандартно оборудване. Много допълнителни опции)

Пространство - 10 (Просторен салон, голям багажник)

Цена/Качество - 9 (Автомобилът изглежда добре направен, а цената е конкурентна)

Качество на материалите - 10 (Добра изработка. Материалите са приятни както на вид, така и на допир)

Разход на гориво - 8 (Сравнително нисък разход за съответната динамика)

Удоволствие от шофирането - 8 (Комфортно, но стегнато окачване. Директен и точен волан. Към момента обаче липсва "горещ" модел)

0 от 500
  • #21
    3 rate up comment 16 rate down comment
    Mazda_fan ( преди 13 години )
    Корейците не са като японците - не могат да правят хубави коли. Тази кошница е грозна като някой френски или италиански кокошарник. Но явно има много хора от левия бряг, на които този женски дизайн им приляга. Моята Мазда 323 от 2003-та е много по-красива като дизайн от тази щайга, въпреки, че е на 9 години. Японците и назад да тичат, корейците няма скоро да ги стигнат! Всичко е чист PR, много харчат за PR, но хората не са луди!
  • #20
    5 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Яко краднат дизайн от PSA, в частност Пежо 308.
  • #19
    16 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Гоуфо пасти да яде.Това е години напред и като дизайн, и като технологии, и като качество.
  • #18
    6 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Задница - Сеат, странична линия и предница - Пежо 308 с нова, грозна решетка. Чудя се дали PSA няма да заведат дело?
  • #17
    6 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Те в Аутомедия са хомосексуалисти, както и голяма брой от читателите им, затова е нормално да не харесват японски и немски, а да въздишат по френски, италиански и корейски ***.
  • #16
    10 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Корейците се правят, че имат автомобило строене. Хубаво, ако не бяха японците още щяха да произвеждат само колелета. Киа и Хюндай започват като произвеждат некачествени копия на японски марки. Те и до днес използват копия на японски двигатели, само че са далеч от хубавия и уникален апонски дизайн, а са грозни като френските ***. Това отпред прилича на грозно копие на Пежо 308.
  • #15
    6 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Да хвалиш Киа/Хюндай е като да хвалиш италианска или френска чи*ия, само където има хубави италианки и френски автомобили, а хубава Кия/Хюндай няма от поне 5-6 години. Не знам що за ненормалник трябва да си да предпочетеш нещо от Корей, Франция и Италия пред нещо от Япония и дори Германия?
  • #14
    9 rate up comment 12 rate down comment
    Japan power ( преди 13 години )
    "Хахаха, веднага се намериха разбирачи да оплюят колата. Пожелавам им още дълго време да си карат 20-годишните голфове."Мек, Голф може и да е ***, обаче от Поло/Ибиза в класа им по-хубави няма. А за класа на Голфа - Хонда Сивик, Мазда 323 BJ и Мазда3 да ти говорят нещо? Кой нормален човек ще си купи корейски ***, като има японски автомобили?
  • #13
    12 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Аутомедия и тест ревю. Смях в залата. В ревюто на предния Сиид пишеше двигателя 1.6CRDi със 115к.с. е доста мощен а като се включи турбото усещате силно издърпване напред, изстрелващо автомобила.. ха ха ха , следва, има и бутон изключващ (ESP)ова ще оценят най-вече спортните водачи, които не обичат електрониката да им се бърка в управлението и имат афинитет към дрифта. ха ха ха хаааа Аутомедия вие ако подкарате нещо с 200к.с. и незнам какво ще пишете, изстрелвания,издърпвания ха ха ха ха
  • #12
    4 rate up comment 16 rate down comment
    Japan power ( преди 13 години )
    Ужас, ужасно грозен външен вид, прилича на някаква френска или италианска ***, а те са ужасно грозни. Никога няма да стигнат качеството на японците и немците, никога!