IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Новият Cee'd - огромна стъпка напред

Причините да не изберем Kia стават все по-малко

Новият Cee'd - огромна стъпка напред

Новият Cee'd - огромна стъпка напред
Гаранцията от 7 години и по-ниските цени бяха сред основните причини да се спрем на нов автомобил с марка Kia. Поне досега. С появата на новите модели на корейците, причините да не изберем Kia стават все по-малко.

Вече ви запознахме с новото поколение на Kia Rio, а днес идва ред на най-важният модел на корейците в Европа - Cee'd. Той, също като Rio, е напълно нов. Изграден е от нулата - на нова платформа, с нови технологии и нов дизайн.
Новият Cee'd - огромна стъпка напред
Безспорно дизайнът е най-ярката промяна при новото поколение Cee'd. Той беше недостатък на вече стария модел, а сега е нещото, което ще ви накара да се спрете пред корейската кола. Новият дизайн е динамичен, отличителен, изискан и непреходен. И няма да как да бъде иначе, тъй като главен отговорник за формите на новата кола е шеф дизайнерът на Kia Петер Шрайер. Корейците хитро го отмъкнаха от VW Group още през 2006 г. и сега са готови да завоюват нови позиции в изключително оспорвания в Европа C-сегмент.

Дизайнът обаче не е единствения коз на новия Cee'd. Моделът вече е по-голям, по-комфортен, по-икономичен, по-безопасен, по-приятен и не на последно място - не по-скъп (изключваме отстъпките, които се даваха за първото поколение Cee'd в края на жизнения му цикъл).

Сравнен със старото поколение, новият Cee'd е по-дълъг и по-нисък, което освен по-добро пътно поведение и повече пространство в салона, му дава по-спортна визия и по-динамичен профил. Дължината на новия модел е увеличена с 50 мм до 4 310 мм, а височината е намалена с 10 мм до 1 470 мм.  Разстоянието между двете оси не е променяно - 2 650 мм, но въпреки това, то остава едно от най-дългите в сегмента. Същото важи и за вместимостта на багажното отделение, която е увеличена с 12% до 380 л.
Новият Cee'd - огромна стъпка напред
Огромна е и промяната в салона. Там освен напълно ново табло, виждаме и далеч по-качествени материали. Изработката е много добра, позицията на седене е удобна, а пространството - достатъчно. Таблото, контролните уреди и воланът се лесно достъпни, ориентирани към водача, а материалите са с високо качество, меки на допир и приятни на вид. Шумоизолацията също е на ниво, като за това играе роля и коефициент на съпротивление Cd от едва 0.30.

Пространството също прави добро впечатление, като в салона могат да се настанят удобно четирима възрастни. Убедихме се в това при тестът ни на колата. Той калкулира над 800 километра, като в автомобила пътувахме четирима души, двама от които с ръст над 180 см.
Новият Cee'd - огромна стъпка напред
По обичай серийното оборудване на модела, който е разработен, конструиран и произведен изцяло в Европа, е сравнително богато. То включва регулируем по височина и дълбочина волан, iPod, Aux и USB входове, аудио система с 6 тонколони и управление от волана, борд компютър и др. Също серийно се предлагат 6 въздушни възглавници (колата грабна максималните 5 звезди от краш тестовете на Euro NCAP), ESC, ABS, асистент за потегляне по наклон HAC (Hillstart Assist Control), VSM (Vehicle Stability Management) система за цялостно управление стабилността на автомобила и ESS (Emergency Stop Signal) система, която спомага предотвратяването на произшествия чрез допълнителен светлинен сигнал при внезапно спиране.

Що се отнася до двигателите, те са по-скоро икономични, отколкото пленяващи. Това обаче скоро ще се промени, когато на новия Cee'd ще бъде качен 1.6 литровия турбо агрегат, който сега се поставя на братския Hyundai Veloster. Към момента обаче моделът се предлага 2 бензинови – 1.4 MPI и 1.6 GDI, с мощност от съответно 100 к.с. и 135 к.с, както и 2 дизелови - 1.4 WGT/90 к.с. и 1.6 VGT във варианти от 110 к.с. и 128 к.с.
Новият Cee'd - огромна стъпка напред
Любимец на екипа ни стана 1.6 VGT (128 к.с.), който успяхме да изпитахме във вариант с ръчна трансмисия. За разлика от автоматика, който изпробвахме с новия Hyundai i30, тук двигателят разгръща по-добре възможностите си, показва по-добра еластичност и по-добър среден разход. Именно този двигател се очаква да бъде най-търсен в Европа, като причината за това е оптималното съотношение динамика/разход. 1.6-литровият дизел с променлива геометрия на турбо компресора реагира спонтанно на подаване на газ, еластичен е и доставя мощна тяга още при ниски обороти - под 2000 об/мин. Турбо дупка се усеща, но при добро познаване на автомобила тя лесно се избягва с навременна смяна на предавките. Средното потребление на гориво на този модел е под 5 л/100 км, а при допълнително оборудване с технология EcoDynamics консумацията на гориво може да бъде едва 3.7 л/100 км (вредни емисии 97 г/км), твърдят корейците.

Сред бензиновите двигатели също си харесахме най-мощния - 1.6 GDI (135 к.с.). Той беше куплиран с новата автоматична трансмисия с 6 степени и два съединителя (DTC). Двигателят е изключително тих, добре балансиран и отзивчив, но за доброто ни впечатление най-голяма заслуга имаше разработената от Kia трансмисия. Тя работи много бързо и плавно, като смените на предавките почти не се усещат. При необходимост от рязко ускорение трансмисията реагира бързо, дори когато се налага да свали две предавки.

Няма как да останем безразлични и към пътното поведение на колата. То е стабилно и твърдо при острите завои, но обира добре неравностите по пътя, предлагайки добър комфорт и при по-дълги пътувания. Cee'd разполага с напълно независимо предно окачване MacPherson и многоточково задно, като може да бъде поръчан с изцяло новата система Flex Steer™, която предлага три модула – комфорт, стандарт и спорт – и позволява на шофьора да избере режим в зависимост от пътните условия и стилът на управление.
Новият Cee'd - огромна стъпка напред
Като цяло новият Cee'd прави огромна стъпка напред, оптимизирайки всеки един детайл на своя предшественик. Дали ще надмине постигнатото от първото поколение, както и дали новият модел ще се пребори със силната конкуренция в лицето на VW Golf, Opel Astra, Renault Megane, Peugeot 308, Hyundai i30 и т.н., предстои да разберем. Шансовете му обаче изглеждат добри, тъй като вече освен гаранцията и цената, в новото поколение Cee'd привличат още вида, комфорта, безопасността и технологиите.

Цените на новият Kia Cee'd в България стартират от 25990 лв с ДДС. Моделът се предлага с 10 годишна гаранция в рамките на рождената 2012г. за Kia Motors България.
Новият Cee'd - огромна стъпка напред
Оценките на Kia Cee'd по десетобалната система

Приложимост в ежедневието - 9 (Компактна, но просторна кола, с прилична динамика и добър разход на гориво)

Надеждност - 10 (Корейците дават гаранция от 10 години)

Оборудване - 10 (Богато стандартно оборудване. Много допълнителни опции)

Пространство - 10 (Просторен салон, голям багажник)

Цена/Качество - 9 (Автомобилът изглежда добре направен, а цената е конкурентна)

Качество на материалите - 10 (Добра изработка. Материалите са приятни както на вид, така и на допир)

Разход на гориво - 8 (Сравнително нисък разход за съответната динамика)

Удоволствие от шофирането - 8 (Комфортно, но стегнато окачване. Директен и точен волан. Към момента обаче липсва "горещ" модел)

0 от 500
  • #61
    1 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Що за посредствен провинциал трябва да си, че да се кефиш на Киа/Хюндай. Вие на ВАГ феновете се смеете, но вашите *** са по-селски и от Голфа.А вече Киа/Хюндай са всичко друго, но не и евтини, а че са тояги е вярно. Нали уж цените им били високи щото били "азиатско качество"! Е къде е това азиатско качество да попитам, като колите си ги произвеждат в Словакия?!
  • #60
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Ми той сектанта в този сайт е само един ние си го знаем - нааканото *** от казанлъшки с виртуалните аудита.
  • #59
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    От Европа - нищо,особено Рено, Форд и Алфа, от азиатските - японските с много условности и само бензиновите. Това е истината, другото са мечти на разни сектанти.
  • #58
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Като махнем БМВ 1-ва серия и А3,защото са толкова скъпи,че по условие попадат в графата "скъпо и посредствено",в този клас най-доброто за момента е Hyundai i30,Ford Focus и KIA Ceed.Макар,че за Фокусчето с много условности можеш да го наречеш прилична кола,още реват от калпавата им електроника и от дизелите им.
  • #57
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    От Европа - немските плюс Рено, Форд и Алфа, от азиатските - японските. Това е истината, другото са мечти на разни сектанти.
  • #56
    1 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    опел, рено и форд точно пък са класи над корейските ***.
  • #55
    1 rate up comment 7 rate down comment
    до !?!? ( преди 13 години )
    Кви немски коли, та кенефите на Киа и Хюндай са много по-назад от японските. Кажи ми тази грозотия горе би ли си я купил пред една Мазда 323 на 10 години, която въпреки че вече е на годинки е сто пъти по-красива и по-качествена?!
  • #54
    13 rate up comment 1 rate down comment
    !?!? ( преди 13 години )
    За кое трябва време? Те Киа имат достатъчно опит. В съвременния свят няма кой да те чака цяла вечност да трупаш опит. Само един пример ще ви дам с други корейци - Самсунг. Къде бяха преди 10 години, къде са сега!?!? Телефункен, Грндих? Кодак? Корея я наричат врата на азия. Най-големия производител на контейнеровози в света е Хюндай, примери да искаш. Не ядат доматите с коловете! М.Винтеркорн на кой щанд беше. Не беше на опел, рено и форд нали!?!? или се бъркам. Май не остана мн доволен
  • #53
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Те простаците са няколко:Весо,expert,speedart и още няколко супер гадни миризливи ***.
  • #52
    12 rate up comment 1 rate down comment
    !?!? ( преди 13 години )
    немско и японско. Излесте си от черупките и се пообразовайте малко. Никой от вас дори не се е доближавал до колата, но всички сте сигурни, че за нищо не става. Как така? Щото е Киа? В голяма грешка сте. Не можеш да съдиш за нещо по презумция. Ако го правиш и нямаш дори и за миг досег до него значи си ***. Сами си правете изводите. Отидете покарайте сийд, покатайте после голф, астра сравнете. Само плюете. Ама за какво ви е, вие всъщност всичко знаете и нямате нужда от повече знания и инфо