IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Новият Cee'd - огромна стъпка напред

Причините да не изберем Kia стават все по-малко

Новият Cee'd - огромна стъпка напред

Новият Cee'd - огромна стъпка напред
Гаранцията от 7 години и по-ниските цени бяха сред основните причини да се спрем на нов автомобил с марка Kia. Поне досега. С появата на новите модели на корейците, причините да не изберем Kia стават все по-малко.

Вече ви запознахме с новото поколение на Kia Rio, а днес идва ред на най-важният модел на корейците в Европа - Cee'd. Той, също като Rio, е напълно нов. Изграден е от нулата - на нова платформа, с нови технологии и нов дизайн.
Новият Cee'd - огромна стъпка напред
Безспорно дизайнът е най-ярката промяна при новото поколение Cee'd. Той беше недостатък на вече стария модел, а сега е нещото, което ще ви накара да се спрете пред корейската кола. Новият дизайн е динамичен, отличителен, изискан и непреходен. И няма да как да бъде иначе, тъй като главен отговорник за формите на новата кола е шеф дизайнерът на Kia Петер Шрайер. Корейците хитро го отмъкнаха от VW Group още през 2006 г. и сега са готови да завоюват нови позиции в изключително оспорвания в Европа C-сегмент.

Дизайнът обаче не е единствения коз на новия Cee'd. Моделът вече е по-голям, по-комфортен, по-икономичен, по-безопасен, по-приятен и не на последно място - не по-скъп (изключваме отстъпките, които се даваха за първото поколение Cee'd в края на жизнения му цикъл).

Сравнен със старото поколение, новият Cee'd е по-дълъг и по-нисък, което освен по-добро пътно поведение и повече пространство в салона, му дава по-спортна визия и по-динамичен профил. Дължината на новия модел е увеличена с 50 мм до 4 310 мм, а височината е намалена с 10 мм до 1 470 мм.  Разстоянието между двете оси не е променяно - 2 650 мм, но въпреки това, то остава едно от най-дългите в сегмента. Същото важи и за вместимостта на багажното отделение, която е увеличена с 12% до 380 л.
Новият Cee'd - огромна стъпка напред
Огромна е и промяната в салона. Там освен напълно ново табло, виждаме и далеч по-качествени материали. Изработката е много добра, позицията на седене е удобна, а пространството - достатъчно. Таблото, контролните уреди и воланът се лесно достъпни, ориентирани към водача, а материалите са с високо качество, меки на допир и приятни на вид. Шумоизолацията също е на ниво, като за това играе роля и коефициент на съпротивление Cd от едва 0.30.

Пространството също прави добро впечатление, като в салона могат да се настанят удобно четирима възрастни. Убедихме се в това при тестът ни на колата. Той калкулира над 800 километра, като в автомобила пътувахме четирима души, двама от които с ръст над 180 см.
Новият Cee'd - огромна стъпка напред
По обичай серийното оборудване на модела, който е разработен, конструиран и произведен изцяло в Европа, е сравнително богато. То включва регулируем по височина и дълбочина волан, iPod, Aux и USB входове, аудио система с 6 тонколони и управление от волана, борд компютър и др. Също серийно се предлагат 6 въздушни възглавници (колата грабна максималните 5 звезди от краш тестовете на Euro NCAP), ESC, ABS, асистент за потегляне по наклон HAC (Hillstart Assist Control), VSM (Vehicle Stability Management) система за цялостно управление стабилността на автомобила и ESS (Emergency Stop Signal) система, която спомага предотвратяването на произшествия чрез допълнителен светлинен сигнал при внезапно спиране.

Що се отнася до двигателите, те са по-скоро икономични, отколкото пленяващи. Това обаче скоро ще се промени, когато на новия Cee'd ще бъде качен 1.6 литровия турбо агрегат, който сега се поставя на братския Hyundai Veloster. Към момента обаче моделът се предлага 2 бензинови – 1.4 MPI и 1.6 GDI, с мощност от съответно 100 к.с. и 135 к.с, както и 2 дизелови - 1.4 WGT/90 к.с. и 1.6 VGT във варианти от 110 к.с. и 128 к.с.
Новият Cee'd - огромна стъпка напред
Любимец на екипа ни стана 1.6 VGT (128 к.с.), който успяхме да изпитахме във вариант с ръчна трансмисия. За разлика от автоматика, който изпробвахме с новия Hyundai i30, тук двигателят разгръща по-добре възможностите си, показва по-добра еластичност и по-добър среден разход. Именно този двигател се очаква да бъде най-търсен в Европа, като причината за това е оптималното съотношение динамика/разход. 1.6-литровият дизел с променлива геометрия на турбо компресора реагира спонтанно на подаване на газ, еластичен е и доставя мощна тяга още при ниски обороти - под 2000 об/мин. Турбо дупка се усеща, но при добро познаване на автомобила тя лесно се избягва с навременна смяна на предавките. Средното потребление на гориво на този модел е под 5 л/100 км, а при допълнително оборудване с технология EcoDynamics консумацията на гориво може да бъде едва 3.7 л/100 км (вредни емисии 97 г/км), твърдят корейците.

Сред бензиновите двигатели също си харесахме най-мощния - 1.6 GDI (135 к.с.). Той беше куплиран с новата автоматична трансмисия с 6 степени и два съединителя (DTC). Двигателят е изключително тих, добре балансиран и отзивчив, но за доброто ни впечатление най-голяма заслуга имаше разработената от Kia трансмисия. Тя работи много бързо и плавно, като смените на предавките почти не се усещат. При необходимост от рязко ускорение трансмисията реагира бързо, дори когато се налага да свали две предавки.

Няма как да останем безразлични и към пътното поведение на колата. То е стабилно и твърдо при острите завои, но обира добре неравностите по пътя, предлагайки добър комфорт и при по-дълги пътувания. Cee'd разполага с напълно независимо предно окачване MacPherson и многоточково задно, като може да бъде поръчан с изцяло новата система Flex Steer™, която предлага три модула – комфорт, стандарт и спорт – и позволява на шофьора да избере режим в зависимост от пътните условия и стилът на управление.
Новият Cee'd - огромна стъпка напред
Като цяло новият Cee'd прави огромна стъпка напред, оптимизирайки всеки един детайл на своя предшественик. Дали ще надмине постигнатото от първото поколение, както и дали новият модел ще се пребори със силната конкуренция в лицето на VW Golf, Opel Astra, Renault Megane, Peugeot 308, Hyundai i30 и т.н., предстои да разберем. Шансовете му обаче изглеждат добри, тъй като вече освен гаранцията и цената, в новото поколение Cee'd привличат още вида, комфорта, безопасността и технологиите.

Цените на новият Kia Cee'd в България стартират от 25990 лв с ДДС. Моделът се предлага с 10 годишна гаранция в рамките на рождената 2012г. за Kia Motors България.
Новият Cee'd - огромна стъпка напред
Оценките на Kia Cee'd по десетобалната система

Приложимост в ежедневието - 9 (Компактна, но просторна кола, с прилична динамика и добър разход на гориво)

Надеждност - 10 (Корейците дават гаранция от 10 години)

Оборудване - 10 (Богато стандартно оборудване. Много допълнителни опции)

Пространство - 10 (Просторен салон, голям багажник)

Цена/Качество - 9 (Автомобилът изглежда добре направен, а цената е конкурентна)

Качество на материалите - 10 (Добра изработка. Материалите са приятни както на вид, така и на допир)

Разход на гориво - 8 (Сравнително нисък разход за съответната динамика)

Удоволствие от шофирането - 8 (Комфортно, но стегнато окачване. Директен и точен волан. Към момента обаче липсва "горещ" модел)

0 от 500
  • #81
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Чакай малко сега Кия ли трябва да е *европейска* кола на годината в Япония?А за тия 24 години кой е дръпнал повече и кой кого ще догонва?
  • #80
    4 rate up comment 0 rate down comment
    po qponski ( преди 13 години )
    Alfa Romeo Brera е европейска кола на годината в Япония14 Ноември 2006, 12:35 / Speed Press Спортният модел на Alfa Romeo получи престижното отличието в японския конглокс при силна конглокенция. Alfa Romeo Brera бе класирана на първо място в категорията Европейски автомобил на годината в Япония. Автомобилът е избран заради качествата си от организацията JAHFA. Жури от 21 членове е оценило най-високо спортните качества на автомобила, комбинирани с достъпна цена за това, което предлага. Отличната изработка, дизайнът и оформлението на вътрешното пространство също са изиграли важна роля.
  • #79
    4 rate up comment 0 rate down comment
    alfista ( преди 13 години )
    Dobre ve roki ,dizaina na italiancite bil smotan,olee q dai sega da te izpitam az ALFA 155 92g modela mi go sravni sas Hiunday PONI primerno sedana,koe po te kefi aaaa,priznai si. ALFA 75 88g mi q sravni sas koq KIA ne se se6tam ima li ot tezi vremena koe 6e po gotinata.ALFA GTV-95,ALFA 156 kola na 1998-ALFA 147 NA 2001 I Drugi modeli na 2-3 mqsto prez godinite.Kaji mi sega za koreiskite 6taigi ne6to podobno a sega,,,?
  • #78
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Бас хващам ,че повечето тъпотии тук за кия и хюндай се пишат от мега бедноюи секънд хендери на немски марки-***.Щом изкараха и тест драйв значи следят аутомедия.Това обеснява и плюенето по всички други марки.... няма такава *** от полуграмотно провинциално шиле с 25 голф или ауди,,казам ви
  • #77
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Абе и лексусите си бяха чисто копие на мерцедес на времето, ама им се кефите нали?Приемете го, корейците заемат сегмента който преди заемаха японците. Класация след класация по качество ще оглавяват хюндай и кия, таксиджийте ще продължат да си карат елантрите на 400 000+ километра на метан и ще си свиркат.ла*на. Хайде със здраве.
  • #76
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Като чета какви глупости пишат имам чувството, че са фенове на Windows 7 :)
  • #75
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    :) като чета к'ви глупости пишете и от 2-та фронта,само как ги класифицирате,все едно сте ги изпитали всичките,карали по 1-2 години и накрая имате мнение,*** къде бе,та тук повечето нямат пълнолетие хахахахахахахах
  • #74
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Бас хващам ,че повечето хвалби тук за кия и хюндай се пишат от техни дилъри.Щом изкараха и тест драйв значи следят аутомедия.Това обеснява и плюенето по всички други марки....
  • #73
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Като изключим извращения като Голф (чийто дизайнер е макаронаджия и затова е грозен), немския дизайн е създал и доста хубави коли - Поло, Ибиза, старите BMW-та като E21, старите Мерцедеси, Форд Ескорт, Форд Фокус, Форд Фиеста, Опел Аскона, Опел Кадет D и E и т.н. Японците също създават много хубави коли - Тойота Корола от 80-те и 90-те, Мицубиши Колт CAO и CJO, Хонда Прелюд, Тойота Селика, Мазда 323 и т.н.
  • #72
    6 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Кажете ми поне една красива италианска или френска кола, ама масов модел, а не спортна! Не можете, нали? Щото няма такива! А японски - има много!