Съюзът между Fiat и Crysler засега носи променлив успех, твърди изданието Autoblog. Както е известно, италианците купиха американския концерн и сега продават неговите автомобили Dodge и Chrysler, но с марките Fiat и Lancia.
Резултатите показват, че европейците са харесали Fiat Freemont, известен в САЩ като Dodge Journey. Само за първите 4 месеца от модела са продадени над 6500 бройки, което означава, че поставеният като цел резултат от 30 000 бройки за 2012 г. вероятно ще бъде достигнат.
Основна роля за успеха на машината играе фактът, че тя се сглобява в Мексико и се доставя в Европа без мито, което да я оскъпява. Не е за пренебрегване и развитата дилърска мрежа на Fiat на Стария континент.
В същото време продажбите на Lancia Thema (Chrysler 300) и Lancia Voyager (Dodge Grand Caravan) изобщо не вървят. Основната причина, е че те се произвеждат в Канада и за доставката им се плаща 10 % мито. Допълнително собственикът на Thema трябва да плати 500 евро данък "разкош". Не е за пренебрегване и слабата реклама на колите с марка Lancia, които не са особено популярни извън Италия.
От модела Voyager за първите 3 месеца са продадени едва 1342 бройки и това показва, че няма шанс да бъде постигнат желания от Fiat годишен резултат - 11 000 единици. При Thema резултатът е 480 машини, като Fiat се надява на 2500 бройки за цялата година.