Серийното производство на кросовъра на Lamborghini може да започне най-рано през 2017 г., като той най-вероятно ще получи V8 би-турбо мотор вместо очаквания атмосферен V10. Това разкри пред изданието Automotive News Europe шефът на отдела за изследвания и разработки на компанията Маурицио Реджани.(1).jpg)
Италианците вече показаха концептуалния си модел Urus, но засега около бъдещето му се появяваха само различни спекулации. Реджани потвърди, че всъдеходът няма да разчита на карбонов монокок, а ще използва за основа стоманената платформа PL73 на Volkswagen. На нея ще се произвеждат още всъдеходът на Bentley, както и следващите поколения на VW Touareg, Porsche Cayenne и Audi Q7.
„Задачата, която имат нашите инженери, никак не е лесна – разкри Реджани. – Те трябва да направят серийния модел на Urus най-лекият в този клас, като общото му тегло не бива да надвишава 2 тона. Това ще стане благодарение на използването на алуминий, а също така и магнезий. В същото време возилото трябва да бъде изключително здраво и надеждно”.
По-голяма изненада обаче са думите на Реджани, според които двигателят на всъдехода най-вероятно ще бъде V8 би-турбо. При представянето на Urus шефът на Lamborghini Стефан Винкелман категорично отрече подобна възможност и обяви, че серийната версия ще бъде с атмосферен V10 мотор.
„Моторът трябва да притежава висок въртящ момент при ниска скорост, а не да „полудява” при високи обороти. Затова и V8 би-турбо, поне според мен, е най-добрият вариант. Освен това той е по-малък на дължина, което също не е маловажно за баланса и управляемостта на колата”, коментира Реджани.
Всъдеходът ще се произвежда във фабриката на компанията в Сант Агате, като се предвиждат около 3000 бройки на година. От тях 45 % ще бъдат за пазара в Северна Америка, 30 % за Китай, а останалите 25 % за Европа и Русия.


6