IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

SUV-ът на Lamborghini все пак ще получи V8 турбо-мотор

Серийното производство може да стартира едва през 2017 г.

SUV-ът на Lamborghini все пак ще получи V8 турбо-мотор

Серийното производство на кросовъра на Lamborghini може да започне най-рано през 2017 г., като той най-вероятно ще получи V8 би-турбо мотор вместо очаквания атмосферен V10. Това разкри пред изданието Automotive News Europe шефът на отдела за изследвания и разработки на компанията Маурицио Реджани.
SUV-ът на Lamborghini все пак ще получи V8 турбо-мотор
Италианците вече показаха концептуалния си модел Urus, но засега около бъдещето му се появяваха само различни спекулации. Реджани потвърди, че всъдеходът няма да разчита на карбонов монокок, а ще използва за основа стоманената платформа PL73 на Volkswagen. На нея ще се произвеждат още всъдеходът на Bentley, както и следващите поколения на VW Touareg, Porsche Cayenne и Audi Q7.

„Задачата, която имат нашите инженери, никак не е лесна – разкри Реджани. – Те трябва да направят серийния модел на Urus най-лекият в този клас, като общото му тегло не бива да надвишава 2 тона. Това ще стане благодарение на използването на алуминий, а също така и магнезий. В същото време возилото трябва да бъде изключително здраво и надеждно”.

По-голяма изненада обаче са думите на Реджани, според които двигателят на всъдехода най-вероятно ще бъде V8 би-турбо. При представянето на Urus шефът на Lamborghini Стефан Винкелман категорично отрече подобна възможност и обяви, че серийната версия ще бъде с атмосферен V10 мотор.

„Моторът трябва да притежава висок въртящ момент при ниска скорост, а не да „полудява” при високи обороти. Затова и V8 би-турбо, поне според мен, е най-добрият вариант. Освен това той е по-малък на дължина, което също не е маловажно за баланса и управляемостта на колата”, коментира Реджани.

Всъдеходът ще се произвежда във фабриката на компанията в Сант Агате, като се предвиждат около 3000 бройки на година. От тях 45 % ще бъдат за пазара в Северна Америка, 30 % за Китай, а останалите 25 % за Европа и Русия.

0 от 500
  • #7
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    От трактор през опит да се доближат до Ferrari и lifestyle марките и отново трактор в ръцете на ВАГ! Жалко за спортните модели и славното минало на марката!
  • #6
    2 rate up comment 4 rate down comment
    s2 ( преди 13 години )
    това не мога да го разбера, някви спортни марки с традиции като порше и ламборджини да ми правят паркетници, това все едно Jeep и Rover да ми изкарат някви спортни коли
  • #5
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    "поразгледали каталози с японски марки" mi porazgledali sa za da znaqt koe e gadnbo, za da go izbqgvat... ima kakvo da nauchish i ot grehskite...
  • #4
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Cenitell ( преди 13 години )
    Имат на разположение платформите и двигателите на фирмата-майка (а и баща трябва, хаха) ФВ, поразгледали каталози с японски марки и и ето-концепт, и ще се бавят до 2017г.
  • #3
    4 rate up comment 1 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    на мен ми бе ясно че ще е новия яV8 битурбо. само на стефан вилкенман не му беше. да му имам костюмите и обувките. но до 2017та има мнооого време.
  • #2
    4 rate up comment 4 rate down comment
    raptor ( преди 13 години )
    E to 2017 ve4e 6e pravqt letq6ti djipove be oooo! Kak taka!
  • #1
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    много е словеща машината, такова СУВ досега не е правено :)