fallback

„Жигули” навърши 42 години

От легендарния автомобил са произведени над 4.8 млн. бройки

Точно преди 42 години от конвейра на АвтоВАЗ слизат първите 6 автомобила ВАЗ 2101, познати като „Жигули”. Машините са боядисани в цветовете на бившата РСФСР – синьо и червено, и са базирани на италианския Fiat 124. Производството на ВАЗ 2101 е заигравка от страна на съветското правителство с италианската комунистическа партия. По същото време град Ставропол на Волга е прекръстен на Толиати в чест на лидера на италианските комунисти Палмиро Толиати. Името на автомобила е избрано след всенародно гласуване. С помощта на съветски и италиански конструктори той е модернизиран, за да може да отговаря на климатичните условия в бившия СССР. Усилена е каросерията, напълно преработено е задното окачване и е увеличен пътния просвет. При Fiat 124 той е 140 мм., докато при „Жигула” – 174 мм. Освен това при италианския автомобил клапаните на двигателя са разположени отдолу, докато при руския са отгоре. Като цяло измененията в 2101 са повече от 800, като автомобилът напълно преобръща представите на руските водачи за леките автомобили. „Копейката”, както наричат „Жигула”-та в бившия СССР, се отличава с просторен салон, съвсем нелоша динамика, леко управление и по-икономичен от познатите по това двигатели. Машината бързо се превръща във „всенародна”, като до края на 90-те години на миналия век от нея са произведени над 4.8 млн. бройки. Тя играе важна роля и с факта, че само заради нейното производство и модернизиране на територията на СССР са открити над 60 научно-изследователски центъра. ВАЗ 2101 е първият руски автомобил, в чието производство са използвани материали като пластмаса например.

Тагове:
fallback
  • #10
    Джигулатор 3 ( преди 9 години )
    Курорта = *** о р т а!? Абе програмистчета у ред ли сте мама ви наркоманска?!
  • #9
    Джигулатор 2 ( преди 9 години )
    "глокорта" да се чете като "глокорта". Имам чувството, че синовете на конструкторите на Жигулата в момента пишат клавиатури и автокорекции за телефони !!!!
  • #8
    Джигулатор ( преди 9 години )
    Помня като малък с Жигулата никога не стигахме до мястото за почивка без да се повреди. Обикновено преходът до глокорта беше преход до автосервиза. На връщане същото. Като се връщахме веднъж от Албена едвам не се запалихме заради маркуча към към карбуратора. ***!!! Дядо ми проклинаше деня в който беше продал Шкодата и беше купил Жигулатора!
  • #7
    Бай Гън ( преди 9 години )
    Дебре,и аз съм карал бангиите Москвич,Жигули,Шкода 105 която беше и най-читавия атомобил от соцлагера.Ама си бяха кошници.Неделята беше ден за ремонти по тях.За сведение жената кара 9 години едно Поло,което бе на 20 години.Та не ги прехвалвайте толкоз таратайките от едно време...
  • #6
    ЖИГУЛИ ЕДИНИЦА ( преди 12 години )
    Много хубава кола!
  • #5
    Fenix ( преди 12 години )
    Жигулетките си бяха добри за времето и даже още ги има в движение, а от сегашните прехвалени нови бангии колко ще са в движение след 30 години? Сега ги правят колкото да изкарат до гаранцията и после здравей сервиз ;-)
  • #4
    Анонимен ( преди 12 години )
    Ako mi se be6e obadil,6tiah da te opana,6tom si zakasal!!!
  • #3
    до W12 ( преди 12 години )
    МОМЧЕНЦЕ МАЛКО,НЕ ЗНАМ КАКВА ТИ Е КОЛАТА,НО НА МЕН ЛИЧНО СПОМЕНИТЕ МИ ОТ ЖИГУЛИ СА НАЙ-ДОБРИ.ТУАРЕГ МЕ ОСТАВИ НА ПЪТЯ,НО СТАРАТА МИ ЖИГУЛА 20 ГОДИНИ ЕДИН ПЪТ НЕ МЕ ОСТАВИ.
  • #2
    Cenitell ( преди 12 години )
    За времето си е била най-бързата кола по пътищата на Източна Европа, с неразвалящ се двигател и популярна за ралита.
  • #1
    zzz ( преди 12 години )
    Прекрасен автомобил, но да се бяхте постарали със статията малко...
fallback
Последни