Volvo Car Corporation предупреди, че планираните от ЕС съкращения на емисиите въглероден диоксид в природада могат да се окажат нереалистична цел. Като причина шведската компания изтъква липсата на достатъчно информация у хората за това как техните автомобили влияят върху околната среда. Затова президентът на Volvo Стивън Якоби реши да се включи в годшиния семинар на европейската автомобилна индустрия в Брюксел. Там той изнесе притеснителни цифри и факти за вредните емисии в природата, като апелира за по-големи инвестиции в електромобилните технологии в бъдеще.
„Volvo Car Corporation призовава ЕС да координира своите инициативи и да отделя повече средства за изследвания и информиране на гражданите – обяви Якоби. - Всички ние трябва да се възползваме от технологичния напредък, но и да бъдем внимателни, защото се застрашава конкурентноспособността в автомобилната индустрия, като по този начин под въпрос остават стотици хиляди работни места“.
Президентът на Volvo подчерта, че инвестициите в електромобилите са от изключителна важност, защото според директивите на ЕС до 2050 г. автомобилните производители трябва да ограничат с 60% сегашния разход на въглеродни емисии, за да предпазят планетата от климатични катаклизми. За тази цел до 2030 г. автомобилите с конвенционално гориво трябва да бъдат намалени наполовина. 20 години по-късно те трябва да бъдат напълно извадени от употреба.
Този план е твърде оптимистичен, но не и невъзможен, според Якоби. Той напомня, че през 2011 г. са продадени по-малко от 50 хиляди електрически автомобили в световен мащаб или 0,1% от общия пазарен дял. Цифрите недвусмислено показват, че бензиновите и дизеловите автомобили ще продължават да доминират и в близките години. Затова преходът трябва да бъде плавен, като компаниите започнат да инвестират в постепенно намаляване на разходите на въглеродни емисии. В тази връзка Volvo следва своя собствена програма, като само за 2 години шведите са успели да намалят въглеродния диоксид от своите автомобили с 13%.
Според разпоредбите на Европейския съюз до 2020 г. общите продажби на електрически автомобили и хибриди трябва да заемат 3-4% пазарен дял, като последният следва да нарастне на 30% до 2030 г. Според Якоби, това е абсолютно нереалистична цел за момента, защото правителствата в страните-членки на съюза не инвестират в координирани информационни инициативи за вредите от въглеродните емисии. В много държави все още няма дори данъчни облекчения за собствениците на еко автомобили –абсолютно недопустим факт според президента на Volvo.
Без помощта на властите цените на екотехнологиите и батериите ще продължат да бъдат високи и да оскъпяват допълнително крайната цена на новия автомобил. По този начин те отблъскват потребителите, смята Якоби. „Ние във Volvo сме сред лидерите в рзработването на електрически автомобили. Тази година пускаме в продажба един хибрид – Volvo V60, който се радва на страхотен интерес. Положихме неимоверни усилия, за да успеем да намалим цената на 50 000 евро, но тя все още е висока за клиентите“, коментира Якоби.
Според него тук трябва да се намеси местната власт, която да осигури допълнителни данъчни облекчения за хората, които помагат за опазването на околната среда и спазване разпоредбите на европейския парламент. Потребителите трябва да бъдат и допълнително стимулирани, за да имат изгода от повторна бъдеща покупка. В заключение президентът на Volvo изтъква, че правителството на Китай, например, освен чрез данъчни облекчения насърчи търсенето и експлоатацията на електрически автомобили още с инвестирането на 15 мирд американски долара в автомобилната икономика на страната. Подобни инициативи трябва да предприемат всички страни-членки на Европейския съюз, призовава президентът на Volvo Car Corporation.