Слуховете, че Nissan смята да възроди марката Datsun бяха официално потвърдение от шефа на концерна Карлос Госн по време на посещението му в Джакарта. Именно в Индонезия ще започне производството на автомобили на бранда, който „умря” през 1981 г.
Новото лого на Datsun
Стартът на обновения Datsun е планиран за 2014 г., като целта е той да произвежда автомобили, които ще бъдат насочени за пазарите в Индонезия, Индия и Русия. Според Госн инвестициите на Nissan в проекта ще бъдат на стойност от $400 млн.
„Става дума за екологичен компактен автомобил, който да бъде високо надежден и същевременно да отговаря на специфичните изисквания на местния пазар”, коментира Госн.(1).jpg)
Datsun се появява за първи път в Япония през 1932 г. През 1981 г. компанията се отказва от неговото използване, а моделите започват да се продават под крилото на Nissan. Главна роля във възраждането на бранда ще играят местните компании в страните, в които ще се продава машината. В Индия ще се търси помощта на Tata, а в Русия – на АвтоВАЗ.

