Nissan е основен партньор на радикалния проект DeltaWing и ще участва в предстоящото състезание „24 часа на Льо Ман“.
DeltaWing се задвижва от 1,6-литров, четирицилиндров бензинов турбо-двигател на Nissan, а теглото и въздушното съпротивление на колата са около два пъти по-малки, отколкото на конвенционален състезателен автомобил. Масата на DeltaWing е 475 кг., а прототипите от P1 и P2 са по 900 кт. 300 коня също е почти наполовина от мощността на автомобил в клас Р1.
"24 часа на Льо Ман" ще се проведе на 16-17 юни. DeltaWing няма да се включи в генералното класиране, но компанията ще използва надпреварата, за да представи вижданията си, касаещи бъдещето на моторните спортове и развитието на технологиите, които се въвеждат в серийните автомобили на Nissan.
DeltaWing е дело на общата работа на живеещия в САЩ британски дизайнер Бен Боулби, екипът на Panoz, организацията All American Racers на Дан Гърни, отборът Highcroft Racing и Michelin.
Двигателят на Nissan DIG-T (Direct Injection Gasoline – Turbocharged) споделя същите технологии, които притежават и някои от масовите автомобили на компанията. Подобен има в Nissan Juke, но тук неговата мощност е около 300 к.с. Създателите на колата предполагат, че DeltaWing ще е в състояние да поддържа темпото на някои от прототипите, каращи в класовете LMP1 и LMP2.
Изпълнителният вицепрезидент на Nissan Анди Палмър, казва: "Nissan DeltaWing въплъщава в себе си много на брой иновативни идеи, от които можем да черпим знания. В същото време, нашите инженерни ресурси и стремеж към икономии на гориво и ефективност, благодарение на стратегията PureDrive ще спомогнат да превърнем DeltaWing в опитно поле за новостите на Nissan."
В DeltaWing, пилотът е изнесен почти върху задния мост и погледа му минава над дългото торпедо, стъпващо на събрани едно до друго предни колела. Двигателят също е монтиран отзад. Въпреки, че центърът на тежестта е силно изнесен инженерите твърдят, че колата има изключително добра маневреност и ефективност. Автомобилът е направил първия си шейкдаун с този мотор. 
За този автомобил е отделен бокс №56 на „Льо Ман“, който е в зоната за експериментални автомобили. DeltaWing ще носи № 0, а пилотите ще са Марино Франкити и Майкъл Крум (дългогодишен пилот на Nissan, шампион на FIA GT1) . Първите обиколки пред публика с DeltaWing ще бъдат направени по време на „12 часа на Себринг“ в четвъртък.


0