Най-новите изследвания на ADAC показват, че финансовите предимства на дизеловите автомобили стават все по-малки. За основа на таблицата е послужила базата данни за цените на автомобилите, като се взима под внимание период от 4 години и се изчислява обезценката на автомобила, разходите за смяна на масло и посещенията в сервиз, както и смяната на гуми. Дългосрочно за база са послужили цени на дизела 1.3 евро/л и на бензина 1.4 евро/л. Тази таблица няма никаква стойност за България, тъй като ние сме една от малкото страни, в които дизелът е по-скъп от бензина!
Преди година италианската компания Tazzari показа концептуален модел и прототип на електромобила си Zero. Сега фирмата разкри спецификациите на машината и я пусна в серийно производство.

Електромобилът, чийто мотор е с мощност 20 к.с., притежава впечатляваща външност. Той е дълъг едва 2.8 м, а в същото време е поставен на спортни 15-цолови гуми. Тежестта на Zero е 542 кг., от които 142 са на литиево-йонната батерия.
Напълно зареден електромобилът може да измине 140 км., след което се налага зареждане, продължаваащо 9 часа. Ако собственикът му обаче не разполага с толкова време, само за 50 мин. може да се зареди 80 % от батерията.

Zero е предназначен за градски условия, но може да бъде използван и за пътуване до близки до града селища. Максималната му скорост е 100 км/ч, но от съобръжения за сигурност производителите му препоръчват максимално 50 км/ч. За тяхното достигане колата се нуждае само от 5 сеунди.
Tazzari предвижда да продава творението си в Европа и страните от Карибския басейн, като цената на машината ще бъде не повече от 20 000 евро. За тази цена купувачът ще получи добре оборудвана кола с аудиосистема, климатик, кожен салон и LED задни светлини.


1