IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ретро електромобилът на Morgan

Plus E е с механична трансмисия за повече удоволствие от шофирането

Ретро електромобилът на Morgan

В последно време успяхме да видим доста електромобили и повечето от тях изглеждаха футуристично. Беше нормално да приемем, че те не разполагат с механична трансмисия, както и да очакваме, че предназначението им е да реализират икономия на гориво, за сметка на удоволствието от карането.

Morgan не е компания, която прави нещата стандартно. Малката британска фирма, подпомогната от специалистите на Zytek и  Radshape представи в Женева ярко жълтия си класически роудстър, наречен „ Plus E“, който за разлика от подобните му автомобили се задвижва от елетромотор, но  според традициите е оборудван с ръчни скорости и предназначението му е да предоставя „фън“, т.е. удоволствие. 

Безспорно екстериора на Morgan изглежда ретро, но под външната обвивка на Plus E нещата изглеждат коренно различно.
Известно е, че традиционно марката изграждаше колите си върху дървено шаси. Да, но вече не е така.  Plus E е построен върху олекотена алуминиева платформа, в чиито налъжен тунел е разположена трансмисията и електродвигателя  Zytek, с мощност 94 к.сили и максимален въртящ момент 300 Нм, които се отвеждат към задната задвижваща ос.

Под дългото торпедо, с много въздушни отвори се крие пакет от литиево-йонни батерии и електрически контролери. От Morgan обаче твърдят,че при създаването на колата е обърнато специално внимание върху твърдостта на шасито, разпредалението на масите и окачването, така че да се гарантира идентично пътно поведение както на конвенционален Morgan.

Повечето електрически автомобили използват редукторна система за предаване на мощността от двигателя към колелата, но Morgan са предпочели пет-степенна ръчна трансмисия. Целта  е била не само да се запази удоволствието от шофирането, а и по-ефективното използване на електроенергията, съпоставимо с работата на обикновен двигател с вътрешно горене.
Оперативния директор на Morgan обещава, че  Plus E  "ще бъде фантастична кола за шофиране". Той обяснява, че концептът има задача да тества интереса на зрителите и респективно на пазара. Ако има индикации, че електромобилът ще се радва на търсене, той ще влезе в производство.


 

Тагове: plus e
0 от 500