IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BMW M5 VS Nissan GT-R

Най-бързото BMW срещу най-бързия Nissan.

BMW M5 VS Nissan GT-R


Английското издание Autocar е известно с тестовете си, при които противопоставя най-големите конкуренти на пазара. Пример за това са сравненията между Nissan GT-R, Porsche 911 Turbo и Audi R8 V10, BMW 530d и Mercedes E350 CDI, VW Golf R, Ford Focus RS и Renault Megane 250, Land Rover Discovery и Toyota Land Cruiser, Aston Martin Rapide и Porsche Panamera и много, много други.

Този път обаче англичаните противопоставят два коренно различни автомобила - спортния седан BMW M5 и чистокръвния спортист Nissan GT-R. Факт е, че колите са много различни - едната е голям седан, предлагащ сравнително голям комфорт, задоволително място за багаж и задвижване към задните колела, а другата - спортно купе със задвижване към четирите колела.

На липсват обаче и прилики. И двете коли представят върховите достижения на производителите си, генерират мощност от над 500 к.с. и имат цена около £70 000. M5 е най-мощната кола в настоящата моделна гама на BMW, а GT-R е най-бързият сред моделите на Nissan.

Кой обаче е по-добрият спортен автомобил? Дисциплините в които се състезават двете спортни коли са общо 5, а крайният резултат - 0:5 - Драг (0-100 мили в час, без лънч контрол), Скоростна отсечка, Спирачен път (100-0 мили в час), Странично ускорение в завой и субективното - "Усещане за колата".

Подробностите вижте във видеото на Autocar.



Nissan GT-R 2012


Цена: £74, 450
0-60 мили в час (96,6 км/час): 2.8 секунди
Максимална скорост: 199 мили в час (320 км/час)
Мощност: 550 к.с.
Въртящ момент: 632 Нм
Собствено тегло: 1734 кг.

Подробно за Nissan GT-R 2012

BMW M5 (F10)

Цена: £73, 040
0-60 мили в час (96,6 км/час): 4.4 секунди
Максимална скорост: 199 мили в час (250 км/час)
Мощност: 560 к.с.
Въртящ момент: 680 Нм
Собствено тегло: 1945 кг.

Подробно за BMW M5 (F10)

Тагове: vs Nissan GT-R BMW M5 autocar
0 от 500
  • #65
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    jok, сигурен съм, че секундите в полза на GT-R ще ги усетиш и на пистата и на пътя и на сняг и на лед и на майната си ако щеш....а това за чувството, че си в "най-якото" BMW, важи само за Комплексарска България.... м-у другото, най-якото BMW е М3 Е30 Sport Evoluzione ;)
  • #64
    15 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    И какво точно е безсмисленото на теста?1.Двете коли са най-бързите от съответната марка и ги сравняват.Толкова ли е трудно да се осъзнае това2.Двете коли имат идентична цена3.Двете коли имат спортна насоченост.БМВ е М,а не обикновен седан4.Имат близка мощност и въртящ момент5.Оправдание,че БМВ било по-тежко.Ами да го олекотят,ама тогава цената ще е х26.БМВ е с повече к.с и повече Нм,което до някъде компенсира по-голямото тегло7.Ако БМВ беше 4х4 резила щеше да е още по-голям,така,че трайте
  • #63
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Cenitell ( преди 13 години )
    Този евтин тест е за "разлайване" на кучетата,няма за цел да служи за съветник при покупка. Това зависи от очакванията-за емоция, за практичност освен за гъдела включително и за ежедневна употреба (например БМВ-то едва ли става за сняг и лед по завои с това тегло).Така, че-да помислим една нощ повече преди покупката:)
  • #62
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Аз също смятам че БМВ е крайно време да извадят суперспортен модел, като конглокентите си от Ауди и Мерцедес. Доколкото разбрах единствената причина да не извадят супер кар са притесненията дали си заслужава и дали ще е финансово изгодно. Мамка му дори да е на загуба такъв модел, той ще е като движеща се реклама за БМВ и това ще рефлектира върху продажбите на всичките им останали модели и ще носи гордост на всеки фен и собственик на БМВ. Печалбата не е всичко.
  • #61
    9 rate up comment 10 rate down comment
    R ( преди 13 години )
    Поредното безмислено сравнение: как може човек занимаващ се професионално с автомобили, би направил сравнителен тест между 4 door saloon и кола клас GT (ако не греша за Нисана)?
  • #60
    26 rate up comment 4 rate down comment
    e39 ( преди 13 години )
    Естесвено, че сравнението е неумесно. Двата автомобила са доста различни. БМВ М5 въобще не е в този клас. Друг е въпроса, че БМВ нямат спортен автомобил. Или ги е страх да направят или немогат да направят. Иначе ГТР-а е супер. М5 също.
  • #59
    12 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Бе предпочитам да съм на мястото на тоя с БМВ-то :D
  • #58
    18 rate up comment 3 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    важно е 5тата дисциплина-усещането, човека го каза - няма как да не обичаш М5 ако си фен - невероятна кола, само че gt-R е от друга планета - нищо че е с табелка на нисан. това е. поне за петролните глави. другите не искам да ги мисля.
  • #57
    13 rate up comment 5 rate down comment
    До предния + Пацо ( преди 13 години )
    Сега да видим фактите дето БМВ-джиите били като гоуфаджии:1-цо аеродинамика - в полза на Нисан - спор няма GT-R си е GT-R - машина!2-ро 317 коня на тон срещу 287 - 15-25% загуби при задно предаване3-то 4х4 срещу задно с толкова коне - няма шанс на старт никога4-то - какво сравняване кола готова за пистата срещу наистина спортен и луксозен седан - аз не разбирам просто - безмисленоФакт 2.8 0-100 срещу 4.4 - секунда и..е GT-R няма как да падне в такъв бой....
  • #56
    13 rate up comment 8 rate down comment
    До jok ( преди 13 години )
    jok, ти да си чул някое 10 годишно М5, а и каквото и да е БМВ да се търгува изгодно? Аз не съм. Огледай се и виж колко 10 годишни БМВ има по пътя и колко 15-20 годишни Примери, Сънита и Алмери си бръмчат и хич не ги е еня.