Най-новите изследвания на ADAC показват, че финансовите предимства на дизеловите автомобили стават все по-малки. За основа на таблицата е послужила базата данни за цените на автомобилите, като се взима под внимание период от 4 години и се изчислява обезценката на автомобила, разходите за смяна на масло и посещенията в сервиз, както и смяната на гуми. Дългосрочно за база са послужили цени на дизела 1.3 евро/л и на бензина 1.4 евро/л. Тази таблица няма никаква стойност за България, тъй като ние сме една от малкото страни, в които дизелът е по-скъп от бензина!

Рядък модел Ferrari е счупил рекорда за най-скъпа кола в света. Това разкриват търговци на автомобили, участвали в наддаване за класически модели в Париж, пише Bloomberg.
Автомобилът е един от 36-те от серията GTO, произведени от италианската компания между 1962 и 1963 година. Преди около две седмици той бил продаден във Великобритания на неизвестен инвеститор за сумата от 32 млн. долара, посочват източниците на информацията.
Все повече инвеститори се насочват към ретро автомобилите като начин за запазване на стойността на активите си в условията на нестабилни финансови пазари. В рамките на шоуто в Париж за продажба са били предложени 100 автомобила.
Досега рекордът за най-скъпа кола се държеше от друг модел на Ferrari – Testa Rossa, след като миналата година автомобил от този вид бе продаден за 16,4 млн. долара. Най-високата цена платена за Ferrari 250 GTO до сега беше 14.8 млн. долара.
Ferrari 250 GTO е GT-автомобил, под чийто капак се крие 3.0-литров V12 двигател, генериращ 300 к.с. Името на колата - 250 GTO изобразява вместимостта на всеки цилиндър (250 куб см.), а съкращението GTO (Gran Turismo Omologata) означава, че колата е хомологирана за GT състезания. Като нов автомобилът е струвал $18,000.
Най-скъпите олдтаймери на 2011 година вижте в галерията със снимки долу
Още новини за света на лукса и парите вижте в Investor.bg


0