fallback

Четири нови модела от BMW M Performance

Оборудвани с новия дизелов 3.0-литров двигател с три турбокомпресора.

BMW въвежда на пазара нова гама автомобили, с още по-изявен фокус върху динамиката. Става дума за спекулираните от известно време дизелови модификации, с 3.0-литров двигател с три турбокомпресора и xDrive задвижване, които са продукт на BMW M GmbH.При старта на новата продуктова линия на пазара ще бъдат въведени четири модела, чийто най-важен общ елемент е новоразработеният редови шестцилиндров дизелов двигател с три турбокомпресора, максимална мощност 381 к.с. и максимален въртящ момент от 740 Нм. Този двигател позволява на моделите BMW M550d xDrive Седан, BMW M550d xDrive Туринг, BMW X5 M50d и BMW X6 M50d да постигнат динамика, която значително превъзхожда и най-мощните дизелови модели на съответното моделно семейство. Новата технология M Performance TwinPower Turbo осигурява значително по-висока мощност и въртящ момент в особено широк оборотен диапазон. В същото време въпреки по-високата мощност средният разход на гориво и нивата на вредните емисии са почти непроменени.Автомобилите се оборудват серийно с 8-степенна спортна автоматична трансмисия, двойно задвижване BMW xDrive със специфични за съответния модел настройки, както и с модифицирани компоненти на окачването и разработените ексклузивно за автомобилите BMW M Performance алуминиеви джанти. Оптиката се допълва още от специфичен за М-моделите аеродинамичен бодикит. Оформлението на интериора също е подчинено на подчертано спортното изживяване при шофиране.Най-важната подробност обаче е под капака. Там работи най-мощния дизелов двигател, монтиран някога в модел на BMW. Редовият шестцилиндров двигател, разработен за автомобилите BMW M Performance, е с работен обем 2 993 см3 и развива максимална мощност от 280 кВт/381 к.с. Това означава, че новият дизелов агрегат постига специфична мощност от 93,6 кВт/127,3 к.с. на литър работен обем. Не по-малко впечатляващ е и максималният въртящ момент от 740 Нм, който е на разположение още при 2 000 об/мин.Главна роля при тази оптимизация на мощността играе технологията M Performance TwinPower Turbo. За пръв път при двигател на BMW се използват три турбокомпресора. Техният размер, подреждане и стратегия на съвместна работа са подбрани така, че да осигурят максимално разгръщане на мощността в широк оборотен диапазон. Системата включва два по-малки и един голям турбокомпресор, като тяхното взаимодействие е свързано с необходимата мощност във всеки момент. В зависимост от ситуацията на пътя се ползва както ниската инертност на малките турбокомпресори за особено спонтанни реакции, така и взаимодействието с по-големия турбокомпресор за постигане на възможно най-високо налягане на нагнетяваният въздух.Иновативната концепция на каскадното свръхпълнене е особено ефективен метод за повишаване на мощността. Освен това коефициентът на полезно действие на новият дизелов двигател се оптимизира и от модернизираното директно впръскване Common-Rail, чиито пиезо-инжектори вече работят при максимално налягане от 2 200 бара.Всичко това позволява на моделът BMW M550d xDrive Седан да ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,7 сек., а BMW M550d xDrive Туринг – за 4,9 сек. В същото време, според официалната информация лимузината изразходва средно по 6,3 литра на 100 километра пробег, а туринга – 6,4 литра/ 100 км. Съответните стойности на емисиите на CO2 са 165 г/км за BMW M550d xDrive Седан и 169 г/км. за BMW M550d xDrive Туринг, като тези показатели покриват изискванията на нормата EU6.При новата версия на BMW X5 - M50d ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5,4 секунди, а при BMW X6 M50d – 5,3 сек. Средният разход на гориво в ЕС тестови цикъл е 7,5 л/ 100 км. за Sports Activity Vehicle респ. 7,7 литра за Sports Activity Coupé. Емисиите на CO2 са 199 г/ 100 км за BMW X5 M50d и 204 г/ км за BMW X6 M50d.

fallback
  • #16
    Чичо Митко ( преди 12 години )
    Ти май нещо си изостанал! Никои не прави атмосверни двигатели вече, куДошо, дори и тойота разбраха ,че дизела с турбина е по ефективен от хибрид! А по темата, мога да кажа ,че този агрегат има невероятни показатели. И е революция в автомобилостроенето!!!
  • #15
    брандо ( преди 12 години )
    Няма спор ! Двигателя е поредния шедьовър на марката ! ...но аз все още не мога да си отговоря на въпроса : Защо Мерцедес и БМВ се върнаха към редовите двигатели след като толкова време изтъкваха преимуществата на в-образните ?
  • #14
    azzzzzzzzzzzzz ( преди 12 години )
    BMW 6te otvedat avtomobilostroeneto v bade6teto bez samnenie ;)
  • #13
    Slav78 ( преди 12 години )
    Професор Дошо няма начин да не намери кусури, за него то това BMW марка ли е, я да видиш ти ония сивик 2005 год. ей тва е кола да го е.а ... Тука ще му говорите за дизели с три турбини ... глупости на търкалета, той такива кара от миналото хилядолетие че и по отдавна.
  • #12
    Анонимен ( преди 12 години )
    Честно казано, не ми се струва реално автомобил с над 350 к.с. да харчи -7-8 на 100, защото аз имам БМВ 535 би-турбо 286 к.с с "джойстика" и ми харчи 10-11 извънградско, а както знаем БМВ не правят едни от най-икономичните автомобили, но при положение, че АУДИ искара 313 к.с от 3л, това е огромно постижение на БМВ, но нека не "послъгват" с разхода. А доколкото до ЕС щом не могат да покрият техните изисквания, да не правят автомобили с такива данни ...
  • #11
    Анонимен ( преди 12 години )
    Това е по скоро е разход при каране с 90 100, но няма как тази кола да се кара с тази скорост и за това реално би се разминавал. Но ако се поддържа близка до тази скорост може да се доближи до заводския разход.А и тези цифри са по скоро да се покаже колко са добри при правенето на дизелови двигатели, а не, че този, който е кара ше му пука колко му харчи.
  • #10
    бавареца ( преди 12 години )
    дошо, БМВ правеше най силния мотор в F1, мислиш ли че не могат да направят двигател с 125кс/л. мисля че при мотоциклетите те държат рекорда със 1000RR който е коло - 190кс/л. а преди време М3 направи 100кс/л тогава само ферари правеше повече, но с 5клапана и доста по високи обороти.
  • #9
    A3 ( преди 12 години )
    E,normalno e da har4i powe4e pri polojenie,4e e quattro,a towa utejnqwa i samiq awtomobil...
  • #8
    Дошо ( преди 12 години )
    Недостижими викаш а?То с турбини(в случая три) всеки може.Кога бмв ще направят атмосферен мотор със специфична мощност 125к.с от литър?
  • #7
    Ентусиаст ( преди 12 години )
    Съгласен съм с повечето от изказалите се , че при тези данни за мощност и въртящ момент разхода посочен от производителя е меко казано неверен и недостижим в реални условия.Спор няма , ча автомобилите са чудесни , но истината е за разход от поне 10/100 и при скорости под 100 км/ч.Просто физиката и КПД-то на дизела си имат закони и тях няма как да ги измамиш за разлика от клиентите.
fallback
Последни