IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Сitroen С1 се завръща след лека промяна

Машината е с по-бляскав външен вид, нова скоростна кутия и по-нисък разход на гориво и вредни емисии

Сitroen С1 се завръща след лека промяна

Първият Citroen C1 се появи на сцената през 2005 г. и бързо се наложи като един от най-популярните градски модели. Сега той се завръща след претърпяна промяна, която включва по-бляскав външен вид, само 99 гр. емисии от CO2/км, дневни LED светлини, аудио система със Connecting Box, както и ръчна-пилотирана скоростна кутия (BMP) с управление от волана.

На пръв поглед автомобилът прилича на предшественика си, като запазва своята предна част и по-къс капак. Фаровете са със същата закръглена форма, но при решетката с изцяло променен дизайн се появяват фарове за мъгла и дневни LED светлини,  които са все още рядкост за сегмента. В задната част е запазен оригиналния дизайн на стъклото. То допълва задния капак, чиито "двоен шеврон" и монограми са обновени. Предлагат се и нови 14-цолови джанти ‘NOTUS’.

Новият Citroen C1 е пременен и със специален цвят, който е познат от C3 и DS3 - Bleu Botticelli. Този цвят придава много свежест на автомобила и е включен в каталога за 2012 г. Палитрата с матирани или метализирани бои включва също така червен - Scarlet, жълт - Tritium, син - Electra, бял - Lipizan, черен - Caldéra и два сиви нюанса (единият светъл - Gallium, а другия тъмен - Carlinite).

Промяна има и в салона. Цветът на долната част на бордното табло, централната конзола и панелите на вратите прелива от сиво към черно, което се съчетава с цвета на горната част на таблото. Коженият волан при версиите с пилотирана скоростна кутия притежава нов дизайн, докато нов тип ръкохватка на скоростния лост се появява при ръчната скоростна кутия. Към тапицерите на седалките при версии Confort и Exclusive е включен нов плат Orsai Multicolore. При първо ниво тапицерията е мрежест плат Nokimat Mistral.

Мъникът запазва своите компактни габарити - 3.544 м дължина, което го прави много удобен за натоварения градски трафик. Освен малкия диаметър на завой (9,63 м между два тротоара), той разполага с множество места за вещи, разположени между бордното табло, централната конзола и вратите. Обемът на багажника варира в зависимост от нуждите, благодарение на сгъваемата задна седалка, която освобождава 700 л. товарно пространство към наличните 139 л.

Новият Citroen C1 се предлага с трицилиндров бензинов двигател, с мощност 68 к.с. Екипиран с ръчна скоростна кутия, автомобилът има намалени разход на гориво и вредни емисии до 4,3л/100 км при смесен цикъл и 99 гр CO2/км. Той е първият бензинов Citroen, при който вредните емисии CO2 са намалени под 100 гр. За улеснено управление и по-голям комфорт при шофиране в града французите предлагат и ръчна-пилотирана скоростна кутия. При версия 1.0i BMP, мъникът разходва 4,5л./100 км., а емисиите от CO2/км са 104 гр.

По отношение на  комфорта в новия Citroen C1, предлагането на аудиосистеми е обогатено. Съобразена със стила на таблото, новата аудио система с вграден часовник и Connecting Box (като опция от второ ниво на оборудване и като серия при Exclusive) има от своя страна предимството да декодира формати MP3 и притежава функция Bluetooth. Тя включва също така и изводи USB, вградени в централната конзола. Други технологични новости са вградените лостчета във волана за управление на пилотираната скоростна кутия, което е новост за този модел, както и парктроник, наличен като аксесоар.

Увеличени са комфорта и сигурността на автомобила. За да се подобрят неговите показатели на пътя, автомобилът притежава сервоусилване от ново поколение и амортисьори, които му осигуряват по-голяма пъргавина и подобрено филтриране на неравностите при ниска скорост.

По отношение на оборудването, новият C1 съчетава множество технологии, които допринасят за по-голяма сигурност при градските и извънградски пътувания, между които ABS, въздушни възглавници, система за подпомагане при внезапно спиране, система за фиксиране на детско столче Isofix, електронен разпределител на спирачното усилие и ESP (налична опция при всички нива на оборудване).

Първата поява пред публика на новия автомобил ще стане във вторник, 10 януари на изложението в Брюксел. Появата му в търговските центрове в началото на март ще съвпадне с Автосалона в Женева.
 

Тагове: citroen c1
0 от 500