fallback

Volkswagen ще прави коли като с Lego

Германците планират обща платформа и взаимозаменяеми части за всичките си модели

Volkswagen Group e намерил нов начин как да икономиса милиарди евро. Така експертите окачествиха намерението на германците окончателно да преминат към конструирането на автомобили по метода на готови блокове (Baukasten). Нещо като конструктор Lego, при който от еднакви части и модули се получават различни неща.Във Volkswagen са решили да приведат стандартизацията и съвместимостта на отделните компоненти на напълно ново ниво, което ще позволи на един конвейр да се сглобяват различни модели. Това ще намали производствените разходи с 20%. Към момента Volkswagen Group ползва три платформи - Modularer Querbaukasten (MQB), Modularer Längsbaukasten (MLB) и Modularer Mittelbaukasten (ММВ) само за една от марките си - Porsche. Сега обаче се работи върху нещо, което може да се нарече "майка на всички платформи", на която се предвижда да бъдат произведени повече от различни 40 модели от марките на концерна - VW, Audi, Seat и Skoda. Новата технология ще бъде най-значителната промяна в производството на автомобили от 90-те години на миналия век, когато шефът на Volkswagen Фердинанд Пиех подтикна компанията към използване на общи компоненти за различните марки и по този начин редуцира сериозно разходите. Ако преходът към принципно новото модулно конструиране бъде извършен успешно, то тогава Volkswagen Group ще се превърна в един от лидерите на пазара, твърдят експерти. Според германския икономист Юрген Пипер новата технология ще помогне на Volkswagen да спести 5 млрд. евро до 2016 г. Това ще повиши рентабилността на марките на концерна, тъй като технологията никак не е проста и повечето от големите конкуренти на пазара няма да имат достъп до нея. Още повече, че в плановете на Volkswagen не влизат закриване на заводи или съкращенията на работници, а само и единствено по-бързото и по-евтино производство на автомобили. Според компанията Bloomberg минаването към модулен принцип на производство ще намали времето за направата на една кола с 30%. Единственият проблем, който може да се появи е, че грешка в създаването на един елемент, може да се отрази пагубно на всички модели на компанията. Във Volkswagen обаче не се притесняват от подобно нещо и първите резултати са налице. Неслучайно Audi TT и Volkswagen Beetle, които по принцип са доста различни коли, са сходни един с друг. Просто и двата модела използват едни и същи модули. А първият модел, който ще бъде построен на новата технология ще бъде Audi A3, който трябва да излезе на пазара още догодина.

Тагове: volkswagen group baukasten
fallback
  • #51
    димо ( преди 12 години )
    Не се карайте , важно е колата която имаш да те закара на точното място в точното време , безаварийно и да ти е удоволствие да пътуваш - хората правят коли и ги продават за да печелят а някакви си тука спорят и се карат без смисъл !!!?
  • #50
    d22 ( преди 12 години )
    Дошо, неграмотността не е синдром. Ако обаче отдеш на лекар, ще ти обяснят по-подробно и много кокретно това. И колкото по-навреме, толкова по-добре.
  • #49
    Анонимен ( преди 12 години )
    Да съм един и същ, да съм един и същ, колко да съм един и същ? :)))))) И никой не си дава труд да хвърли едно око и да види че става дума за доста разлики в начина на писане. Май наистина има някаква шизофренична епидемия сред *** фенбойчетата :) Или просто не можете да повярвате че повече от един човек не може да диша *** на ваген груп? :))))))
  • #48
    Анонимен ( преди 12 години )
    А ти с тая маймуница не може да си друго освен нобелов лауреат :)))))))))) Друг синдром сред *** фенчетата е масовата неграмотност :)))))) Каквито сте по форумите, такива сте и по улиците :))))
  • #47
    d22 ( преди 12 години )
    За всички е ясно, че си един и същ.И никого не побъркваш освен себе си.Нима мислиш, че освен да се забавляваме с теб имаш някакво влияние в избора ни на коли!?И между нас да си остане - имал съм две kоли TOYOTА. Харесвам ги и съм бил доволен от тях.
  • #46
    Анонимен ( преди 12 години )
    Ti si nai-tapia kaval,i kakto se oplete,nemoje6 se iztraska ot ***.
  • #45
    Анонимен ( преди 12 години )
    Просто е - аз дето пиша за двамата приятели с аудитата нито съм Дошо, нито миризмата :))))) Обаче има някакво масово психясване сред *** фенбойчетата, да виждат във всеки, който плюе *** груп въпросния Дошо или миризмата. Явно момъка е постигнал целта си - да побърка нещастните фенчета :)))
  • #44
    d22 ( преди 12 години )
    Вместо да пишеш под различни имена и да се хвалиш сам, кажи все пак какво AUDI си имал.A за Бентли си има отделна статия-прочети я.Да, този мотор ще монтират и в AUDI.Mного злобно човече си-сигурно си пълен неудачник.И- не си купувай АУДИ.
  • #43
    Анонимен ( преди 12 години )
    Европа винаги е била по-назад от САЩ и ето че сега виждаме, че това което GM направи в америка става и с VW. Колите на GM са еднакви само формата на ламарините им външно са различни и надписите в купето. Това е отвратително защото колите нямат идентичност но пък води до много евтини коли. Това е естествен процес на използване на еднакви части във всички марки на VW, защото е безмислено да се хврълят пари от VW за собствени двигатели и платформи за всяка марка но пък аз такава кола не искам.
  • #42
    Анонимен ( преди 12 години )
    Винаги ми е интересно какво ще напише 'Дошо'.. и да ви кажа трябва да вземате пример от него. Човекът има опит и има аргумент да плюе ВАГ, а вие, заклетите фенове на ГоУФ му сипвате едно хубаво, защото изразява ОБЕКТИВНО мнение.До Дошо: важно е да си отстояваш мнението, продължавай все така. Има хора които мислят като теб и им е писнало да гледат маскирани гоуфове и виждат една по-различна аура в японските автомобили.Поздрави!
fallback
Последни