BMW и сега прави суперколи, но просто са във вид на скъпи седани и купета, заяви един от мениджърите на концерна
BMW се отказва от намеренията си да прави кола, с която да конкурира Ferrari и Lamborghini. Това съобщи един от бранд-мениджърите на баварския концерн Мат Ръсел. Той разкри, че германците сериозно са обмисляли възможността за създаване на нова версия на модела М1, който се появи в края на 70-те години на миналия век като резултат от сътрудничеството на Lamborghini и BMW. В процеса на работа обаче в компанията са се замислили сериозно над въпроса, нужен ли е на BMW суперавтомобил със средно разположен на двигател. След консултация с маркетинговия отдел на концерна се е стигнало до отрицателен отговор и затова такава машина няма да се прави. Решението може и да спорно, но Ръсел го оправдава с думите: "BMW и сега прави суперколи, но просто са във вид на скъпи седани и купета".Знаменитото М1 на баварците се появява през 70-те години на миналия век, когато BMW решава да създаде състезателен автомобил с хомологация за движение по обществените пътища. Возилото е факт само няколко години по-късно, като серийното му производство стартира през 1978 година.Автомобилът е конструиран с помощта на Lamborghini, използва 3.5-литров редови двигател с шест цилиндъра и форми създадени от Джорджето Джуджаро. Серийната версия генерира 277 к.с. (204kW), достатъчни за ускорение от място до 100 км/час за 5.6 секунди и максимална скорост от 260 км/час. Това е първата кола на BMW с означение "М". В последствие, в средата на 80-те години, 3.5-литровия двигател (с лека модификация) намира място под капаците на BMW M5 (E28) и BMW 635CSi (M6 в САЩ). BMW M1 обаче остава в историята като първият ултраспортен модел на марката. Той е първата кола на BMW с обозначение "М" в името си, произведен е в къса серия от едва 455 броя, все още няма наследник, и е единствения модел на BMW с двигател в задната част на шасито.През 2008 г. се появи концептуален модел, носещ същото име, който предложи много иновации и се предполагаше, че ще бъде пуснат и в серийно производство.Очакванията бяха новото М1 да има нещо общо с двата концептуални модела на BMW - i8 и Vision Connected Drive, показани през лятото. Според слуховете шасито на новата версия на суправтомобила трябваше да бъде направено от карбон, а за двигател да се използва някой от агрегатите, слагани на новото поколение М3 или М5.