IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

F1 - 20 състезания, много или малко са?

Утре, в Женева предстои да бъде обсъден календарът на F1 за 2012.

F1 - 20 състезания, много или малко са?


Въпреки че 20-те състезания за следващия сезон са вече насрочени все още има въпросителни, касаещи кръговете в Бахрейн и Корея. Причините са в продължаващите политически вълнения в Бахрейн и финансирането в Корея.

Тази година Гран при на Бахрейн отпадна заради гражданските вълнения през пролетта.  Година по-късно тази надпревара зависи от развитието на събитията в Персийския залив. Турция чака като резервен вариант. Съдбата на Гран при на Корея също е неизвестна. Организаторите на състезанието са поискали понижаване на таксата за участие, но Барни Екълстоун не обича компромисите.

Ефектно рекламираната писта в Остин, Тексас (на снимката долу), според слуховете може да загуби домакинството си на Гран при на САЩ още преди да е асфалтирана, тъй като Ню Джърси се готви да домакинства с градско трасе.

По отношение на календара и пистите Бърни има една цел и това са максимум дивиденти. Той е твърде „хлъзгав“ когато отговаря „дипломатично“ за планове и възможности на това и онова трасе.

Междувременно шефът на McLaren Мартин Утмарш се обяви против превишаване на бройката от 20 състезания годишно, защото това е извън лимита на възможностите на екипите.

Ако приемем, че всички надпревари ще се състоят по план през следващия сезон ще има 20 състезания, а за 2013 г. и 2014 г. се очаква новите писти в Ню Джърси и Русия също да получат зелена светлина. Уитмарш предупреди, че повече от 20 състезания ще принуди отборите да наемат повече персонал,  тъй като сегашната натовареност на механици и инженери е на ръба на възможностите им. "Мисля, че на 20 състезания и толкова много полети затрудняват много отборите", каза той. "Пред прага сме да предприемем това, което правят в NASCAR, а именно алтернативни сезонни служители.  Мисля, че шампионата е важен, но всяко състезание, като самостоятелно събитие, е също от особено значение. Лично аз мисля, че не трябва да превишаваме 20. Знам, че винаги има стремеж към печалби и всеки иска да изкара повече пари, но усещам, че 20 е много и сме точно на границата."

Отборите имат  спогодба да затварят фабриките си за две седмици всеки август, за да осигурят на служителите си време за почивка, която е от съществено значение за трудоспособността на  механици и инженери. "Когато момчетата прекосят финала на Бразилия ще стане декември, от януари същите хора ще започнат изграждането на нова кола,  до февруари те са по тестове и след това обикалят целия свят."

Дженсън Бътън добави, че за пилотите не е толкова трудно да карат на повече от 20 състезания, но каза, че това идва в повече на екипите.


0 от 500
  • #4
    2 rate up comment 1 rate down comment
    smigul ( преди 14 години )
    @бавареца , да пълно е с такива и няма нито 1 специалист обаче :))).. Те ако искаха да им бачкат *** нямаше да се оплакват.
  • #3
    6 rate up comment 1 rate down comment
    бавареца ( преди 14 години )
    да си наемат механици и инженери от българия. тук е пълно с хора които искат здраво бачкане и обикаляне на света.
  • #2
    8 rate up comment 1 rate down comment
    КБ ( преди 14 години )
    Не споделям долното мнение. Тая година ми е било скучно максимум в едно-две състезания, когато отпадаха моите фаворити. За щастие обаче, рядко вече има отпадания на пилоти поради технически проблеми. Когато е скучно на пистата, интересно е пред лайфтайминга. Например последното състезание никой не разбра, че Шумахер в голяма част от състезанието бе най-бързият пилот и че почти всички пилоти даваха подобни времена, като ту единия надделяваше, ту другия.Ако се гледа само телевизионното предаване или си на пистата, да, скучно е, защото рядко човек има информация за най-интересното, случващо се в момента. Преди няколко години бяха почнали излъчването на Ф1 цифрово с няколко камери, но за жалост това не просъществува. Тогава вече щеше да бъде интересно за зрителите пред телевизорите, понеже биха имали възможност да сменят камерите сами. Иначе, да, 20 състезания са много, но и на механиците плащат много. Някой мераклия от вас да е на тяхно място без почивка? Аз съм за. Имам си автомобилно образование, интересувам се от F1, но защо никой не ме взема? Ще работя и 22 състезания, ако е необходимо. Нима сега не превивам кръст всеки ден и нима сега мога да взема повече от 10 дена отпуск? Не, не мога, защото не ми дават. Тогава, с удоволствие бих се преместил в някой *** от Ф1 на мястото на мамините синчета, дето много им се виждали полетите и малко бирата!
  • #1
    6 rate up comment 4 rate down comment
    miladinov ( преди 14 години )
    не са много скучни са