
Въпреки че 20-те състезания за следващия сезон са вече насрочени все още има въпросителни, касаещи кръговете в Бахрейн и Корея. Причините са в продължаващите политически вълнения в Бахрейн и финансирането в Корея.
Тази година Гран при на Бахрейн отпадна заради гражданските вълнения през пролетта. Година по-късно тази надпревара зависи от развитието на събитията в Персийския залив. Турция чака като резервен вариант. Съдбата на Гран при на Корея също е неизвестна. Организаторите на състезанието са поискали понижаване на таксата за участие, но Барни Екълстоун не обича компромисите.
Ефектно рекламираната писта в Остин, Тексас (на снимката долу), според слуховете може да загуби домакинството си на Гран при на САЩ още преди да е асфалтирана, тъй като Ню Джърси се готви да домакинства с градско трасе.

По отношение на календара и пистите Бърни има една цел и това са максимум дивиденти. Той е твърде „хлъзгав“ когато отговаря „дипломатично“ за планове и възможности на това и онова трасе.
Междувременно шефът на McLaren Мартин Утмарш се обяви против превишаване на бройката от 20 състезания годишно, защото това е извън лимита на възможностите на екипите.
Ако приемем, че всички надпревари ще се състоят по план през следващия сезон ще има 20 състезания, а за 2013 г. и 2014 г. се очаква новите писти в Ню Джърси и Русия също да получат зелена светлина. Уитмарш предупреди, че повече от 20 състезания ще принуди отборите да наемат повече персонал, тъй като сегашната натовареност на механици и инженери е на ръба на възможностите им. "Мисля, че на 20 състезания и толкова много полети затрудняват много отборите", каза той. "Пред прага сме да предприемем това, което правят в NASCAR, а именно алтернативни сезонни служители. Мисля, че шампионата е важен, но всяко състезание, като самостоятелно събитие, е също от особено значение. Лично аз мисля, че не трябва да превишаваме 20. Знам, че винаги има стремеж към печалби и всеки иска да изкара повече пари, но усещам, че 20 е много и сме точно на границата."
Отборите имат спогодба да затварят фабриките си за две седмици всеки август, за да осигурят на служителите си време за почивка, която е от съществено значение за трудоспособността на механици и инженери. "Когато момчетата прекосят финала на Бразилия ще стане декември, от януари същите хора ще започнат изграждането на нова кола, до февруари те са по тестове и след това обикалят целия свят."
Дженсън Бътън добави, че за пилотите не е толкова трудно да карат на повече от 20 състезания, но каза, че това идва в повече на екипите.


1