Най-бързият модел на Mercedes McLaren SLR се появява в лимитирана серия, наречена 722 Edition. Този модел е направен за да припомни надпреварата  Mille Miglia (Хиляда мили) от 1955 година.

Тогава Mercedesu 300 SLR печели състезанието Brit Stirling Moss със стартов номер 722. На мощността на мерцедеса от 650 к.с. могат да завидят и такива „спортисти" като Ferrari 599, Lamborghini Murciélago или Porsche Carrera GT.

Автомобилът с дългото название Mercedes SLR McLaren 722 Edition има максимална скорост 337 км/час, а ускорява от 0 до 100 км/час за 3.6 секунди. Новият мерцедес беше представен тези дни на една от магистралите в Дубай.

Причина за това е, че там магистралата е съвършенно равна, а 722 Edition определено се нуждае от това. Окачването му е още по-ниско от базисния модел с 10 мм. От друга страна, голяма част от 150-те броя, които фирмата ще произведе, са вече поръчани именно от Дубай и съседните емирства.

За цената може да се каже, че е наполовина от тази искана за Bugatti Veyron с мощност 1001 к.с., но в същото време е 30 пъти по-висока от тази на един мерцедес от клас А - 474 000 евро.

Да не забравяме обаче, че новият Mercedes SLR е уникален автомобил. Рамата е от алуминиева сплав и е подобна на тази, която фирмата прави за автомобилите си участващи във F1. Каросерията е от карбонови влакна, като това дава гаранция за здравина и леко тегло.

Edition 722 има още по-спортно окачване от базисния SLR. Благодарение на това производителите твърдят, че наклона на автомобила при завои се е намалил с 20%. Голямата изненада обаче е под капака на двигателя.

При конкурентите подобна мощност се постига с 10 или 12 цилиндъра, при новия SLR са само осем. Двигателят е компресор с два алуминиеви ротора, които са покрити с тефлон за да се постигне по-ниско триене. Производството на агрегата става в базата на AMG от един единствен механик, който дава гаранция за качеството със собственоръчния си подпис върху блока на мотора.

Edition 722 e взела петстепенната автоматична скоростна кутия от базисния SLR. Тя обаче е модернизирана и препрограмирана за да може да даде различни характеристики на управление, като водачът може да избира между ръчен, спортен и комфортен режим. Предаването е към задните колела.

Най-бързият мерцедес има 19 цолови джанти, които са позволили размерът на керамичните спирачни дискове да бъде увеличен, като на предните колела е 390 мм. Промени е претърпяло и крилото, което се появява в задната част на колата при надвишаване на скорост от 120 км/час.

Ако натиснете рязко педала на газта, неговата плоскост се обръща срещу вятъра, като така подсигурява по-силен натиск в задната част на колата и я прави много по-стабилна. За по-добрата стабилност се грижи и новия преден спойлер, както и задния дифузьор.

Според производителите малката серия на Edition 722 има повече от 300 промени в сравнение с базисния SLR McLaren.