Новите агрегати са двулитрови, един бензинов и един дизелов. Версиите с тези двигатели ще бъдат с технологията EfficientDynamics, която включва индикатор подсказващ на водача най-удобното време за превключване на скоростта, система stop&start, система за регенериране на използваната енергия от спирачките, както и гуми с понижено съпротивление.
Мощността на бензиновия турбодвигател е 184 к.с., а максималният въртящ момент е 270Nm, налични между 1250 и 4500 об/мин.
Този агрегат ще се монтира както на версиите само със задно предаване, така и на тези с предаване 4х4.
В първия случай автомобилът ще ускорява от място до 100 км/час за 7.4 секунди и ще има среден разход на гориво 7.1 литра на 100 км.
Във втория ускорението е за 7.8 секунди, а разходът е 7.7 литра на 100 км. Двигателят може да се комбинира с механична скоростна кутия с 6 степени или с автомат с осем степени.
Дизеловият двигател е с мощност 163 к.с. и има максимален въртящ момент 330 Nm, наличен между 1750 и 2500 об/мин.
С този двигател Х1 има среден разход на гориво от 4.5 литра на 100 км, а вредните емисии СО2 са 119 г/км.
От BMW не съобщават динамичните характеристики на Х1 с дизеловия двигател.