IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

ДЕТЛЕФ ВИТИГ: НЕЩАТА С YETI ВЪРВЯТ ДОБРЕ

Шефът на Skoda Auto Детлеф Витиг разяснява в свое интервю за чешки ежедневник плановете на фирмата за близкото бъдеще. Предлагаме ви интервюто с малки съкращения.

ДЕТЛЕФ ВИТИГ: НЕЩАТА С YETI ВЪРВЯТ ДОБРЕ
Въпрос: Миналата година казахте, че новият модел Skoda Yeti ще стигне до серийно производство. Какво става?
Детлеф Витиг: Нещата вървят добре. С Yeti вече сме на изпитания на терен и го изпробваме в реална обстановка. Този автомобил обаче се различава значително от показаната преди две години в Женева концепция и носи стилистиката на Roomster и новата Fabia. Значителна промяна е и това, че Yeti ще бъде със система 4х4, докато концепцията имаше предаване само към предните колела.
Въпрос: Кога ще започне серийното производство?
ДВ: След като приключим с тестовете, подготовката за производство ще бъде от 14 до 16 месеца.
Въпрос: Един SUV модел би имал проблеми с емисиите. Какво мислите за опитите на ЕС да снижи нормите за въглероден двуокис?
ДВ: Това е сериазен проблем и автомобилната индустрия трябва да се съобразява с него. Все пак автомобилите допринасят само за 1/5 от тези вредни емисии. Другите 4/5 са от други източници. Трябва да кажа и това, че в сравнение със САЩ сме доста напред в тази област. Грешка би било да се иска всички производители едновременно да достигнат някаква норма, например 120 грама на км, както искат от Брюксел. Ако това бъде прието, Mercedes или BMW биха били извън играта. С това може да се спрaви примерно Fiat, където произвеждат по-малки автомобили. Хората обаче търсят различни автомобили. В този смисъл би трябвало Европейската комисия да изисква снижаване на нормите с определен процент. Въпрос: А в Skoda докъде стигнахте с разработката на автомобил с хибриден двигател?
ДВ: Това е интересно за нас. Засега ние се насочваме към алтернативното биогориво, както и към двигатели работещи на газ. Сега подготвяме Oktavia за скандинавския пазар, която да работи с биогориво.
Въпрос: Миналата година беше годината на Roomster, тази е на новото поколение Fabia. Кога ще започнат продажбите?
ДВ:Новата Fabia вече се изработва. През март в Женева ще съобщим и цената й. След това продажбите ще почнат първо в Чехия, Германия и Австрия, след това навсякъде в ЕС.
Въпрос:Колко фабии ще произведете през тази година?
ДВ:От новия модел до 100 000. Сегашния модел ще бъде спрян почти веднага, защото се изработва на същата линия, но Fabia комби ще правим по-дълго, защото новата версия комби ще се появи по-късно.
0 от 500