IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Отложиха турбото във F1

Няма да има 4-цилиндрови двигатели.

Отложиха турбото във F1

Новите турбо двигатели ще се използват с година по-късно - през 2014, вместо през 2013 година, както беше съобщено по-рано. Това стана ясно след среща на FIA с представители на отборите във Формула 1.

Споразумението им също така изхвърля четирицилиндровите двигатели от списъкът с промени във високоскоростната надпревара.

Новите двигатели, които ще заменят настоящите 2.4-литрови атмосферни V8 ще бъдат V6 турбо с обем 1.6 литра.

Новите изисквания включват също така намаляване на максималните обороти от 18 на 12 хиляди и двойно по-мощна система KERS, която ще бъде задължителна още догодина.

Според информацията промените ще гарантират увеличение на горивната ефективност на болидите с около 1/3 и осезаемо намаляване разходите на отбоите.
Промени в мощността на болидите не се очакват.

0 от 500
  • #24
    8 rate up comment 1 rate down comment
    бъчваря ( преди 14 години )
    Един звук постоянно ми е в ушите и на устата - тоя от 5 цилиндровия турбо мотор на Focus RS. Чудя се, защо ли FIA не направи компромис и не приеме 5-те цилиндъра вместо оспорваните 4 или 6? А може да предприеме и друго - да задължи отборите 4 цилиндровите им мотори да имат специални системи за подтискане на рисоките честоти и пропускане само на ниските. Такива нещица ги има в серийните модели, включително при Форд, Порше и така нататък. Така и вие, критиците с големите уши, ще сте доволни.
  • #23
    14 rate up comment 0 rate down comment
    бъчваря ( преди 14 години )
    Айде уточнете се първо, какъв звук харесвате. Защото не е все едно, дали един V8 работи на 4-5000 об/мин или на 15000. Всеки мотор си има определено звучене при определени обороти. Дори един 4 цилиндров може да звучи добре, но някои от вас ме изненадват с твърденията си, че гледат формула едно заради звука от моторите. Първо, ако някой е ходил на състезание, без тапи не може да се гледа. Второ, по телевизията звукът е съвсем друг. И трето, забавлявайте се, стига сте се ослушвали ;)
  • #22
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    i az haresvam zvuka na golqm motor, no pove4e haresvam pesenta na turboto
  • #21
    6 rate up comment 3 rate down comment
    /// ( преди 14 години )
    трака трака трака трака :D
  • #20
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Стига с това трубо бе. Динамиката и звука на атмосферния мАтор са съвсем други! Вярно че и размерите и теглото му са по голми, но на мен ще ми липсват бруталните V12. Искали да намалят разходите - Ф1 е само за тези които могат да си я позволят! Що не я направите дизелова Ф1....
  • #19
    11 rate up comment 0 rate down comment
    NANI ( преди 14 години )
    BMW държи рекорда при турбо моторите,но до колкото знам това е най-мощния атмосферен - http://vbox7.com/play:82c2ed4c
  • #18
    13 rate up comment 1 rate down comment
    бъчваря ( преди 14 години )
    И между другото, гледам F1 от първото предаване, излъчено по нашата телевизия през осемдесетте години в Монако така, че по-спокойно с коментарите. F1 винаги се е развивала и аз не помня сезон, без някакви промени в правилата или по болидите. Ако ще и двуцилиндрови мотори на ФИАТ да сложат Ферари, пак ще я гледаме.
  • #17
    8 rate up comment 4 rate down comment
    бъчваря ( преди 14 години )
    бавареца е прав. Ако искате наистина да чуете звук, погледайте Formula Renault. Там моторите са по-нискооборотни и ясно си личи боботенето. Това го имаше навремето и при американските indicar. Забелязваше се и при Супербайк, чиито мотори не са 8 цилиндрови, но издаваха страхотен звук спрямо форсираните от кралската класа. Ф1 е просто една врява, която не е приятна да се слуша дори по телевизията. С намаляване на оборотите се надявам, нещата да се оправят.
  • #16
    15 rate up comment 1 rate down comment
    бавареца ( преди 14 години )
    мотора на БМВ за Брабам тогава е бил 4цилиндъра. стандартно е бил до 800к.с. при 11000об/мин. и е стигал 1100кс за кратък период от време. поне това пише в музея на БМВ в Мюнхен. предполага се че е стигал 1300кс, но не са имали такова дино да го измерят а само косвено са съдели по пиковата стойност от 5бара на турбото. :-)
  • #15
    9 rate up comment 0 rate down comment
    deadfox ( преди 14 години )
    Едно време в турбо-ерата BMW държаха рекорда, 1,5 с турбо и 1300 к.с. с настройки за квалификация, но тогава не са имали ограничения в оборотите или броя на цилиндрите :)