Peugeot 508 - нов и след 3 години.
В АМ имахме удоволствието да бъдем сред първите, изпитали новия модел на Peugeot в сегмента на големите шосейни модели. Става дума французинът с немски обноски - Peugeot 508, който изпълнява програмата на Peugeot за качество - "Нов и след 3 години". Peugeot 508 замества два модела на марката - популярният 407 и не до там популярният 607. В това отношение, новият 407, в лицето на 508, печели във всяко едно отношение. Сравнен със своя предшественик, 508 е получил нови 10 сантиметра дължина, девет от които влизат в междуосието. Предният му надвес е намален с цел по-добра проходимост, а задния е калкулирал тази разлика, добивайки по-голямо място на багажното отделение - 545 литра и 1 581 литра след сгъване на седалките. Всичко това гарантира повече място в салона, по-комфортна возия, и както вече спомнехме, повече място за багаж и по-голяма проходимост. Peugeot 508 също така има много сериозна мисия - да се наложи на немския пазар, където както знаете немските автомобили са на особена почит. Безспорно трудна задача за Peugeot, но все пак, не и невъзможна. (Освен на немския пазар, 508 ще се конкурира и на най-големия в света пазар на нови автомобили - Китай). За да се справи с меко казано зверската конкуренция в този клас (Audi A4, BMW 3, Mercedes C, Ford Mondeo, Toyota Avensis, Mazda 6 и други), Peugeot 508 е получил голяма доза немска кръв. Дизайнът е станал значително по-изчистен, но все пак атрактивен. Салона също напомня тези на немските представители, оборудван е богато, с качествени и приятни на допир материали. Окачването е изоставило тросионите, като е заложило на нов преден мост псевдо McPherson за средните нива и двойни носачи и съставен шенкел за версията „GT”. Всичко това доставя немско усещане в колата, като типично френски е останал главно комфорта в салона. Той е на ниво, благодарение на малки, но важни компоненти - серийно акустично предно стъкло, еластични тампони на окачването и активен тампон на предния мост (във версията 2,2 л HDi FAP), които намаляват външните шумове, филтрират вибрациите от колелата и двигателя. Комфорт Какво вече споменахме Peugeot 508 разполага с много просторен салон, предостатъчен за четирима едри пътници. Предните седалки са електрически и предлагат прецизно регулиране във всички посоки. Налични са също така - 4-зонов климатик, масажна седалка, цветен Head up display, адаптивни, автоматични дълги светилни, двойнооптични ксенонови светлини с функция самонасочване и светодиоди, LED фарове и стопове, външно осветление в страничните огледала, безконтактно запалване и достъп до салона, озвучение от JBL или Arkamys, 7-инчов цветен дисплей и много други. Двигатели и трансмисии Peugeot 508 се предлага с дизелови HDi FAP и бензинови VTi и ТНР двигатели. Дизел: 1.6 л е-HDi FAP 82 kW (112 к.с.) - 270 Nm, механична пилотирана 6-степенна скоростна кутия 1.6 л HDi FAP 82 kW (112 к.с.) - 240 Nm, механична 5-степенна скоростна кутия 2.0 л HDi FAP 103 kW (140 к.с.) - 320 Nm, механична 6-степенна скоростна кутия 2.0 л HDi FAP 120 kW (163 к.с.) - 340 Nm, автоматична 6-степенна скоростна кутия 2.2 л HDi FAP 150 kW (204 к.с.) - 450 Nm, автоматична 6-степенна скоростна кутия Бензин : 1.6 л VTi 88 kW (120 к.с.) - 160 Nm, механична пилотирана 6-степенна скоростна кутия 1.6 л ТНР 115 kW (156 к.с.) - 240 Nm, механична 6-степенна скоростна кутия 1.6 л ТНР 115 kW (156 к.с.) - 240 Nm, автоматична 6-степенна скоростна кутия Обозначението "е", пред абревиатурата на двигателя, означава, че той разполага със система STOP&START и механична пилотирана скоростна кутия. Сигурно се чудите какво означава последното. Това на практика е механична скоростна кутия, която не изисква натискането на съединител (няма такъв педал). Предавките могат да се сменят посредством лостчета зад волана. Предимството на тази трансмисия е, че обемът й не се различава от този на механичните, цената също (повече за пилотирана скоростна кутия очаквайте при обстойното ни тест-ревю). Версията е-HDi на Peugeot 508 постига разход на гориво в смесен цикъл - 4,4 л/100 км при 115 г/км вредни СО2 емисии. Това е най-икономичната версия на автомобила. Ускорява от място до 100 км/ч. за 11.9 секунди и развива максимална скорост от 197 км/ч. Най-динамичен сред бензиновите представители е моделът с 1.6 литров ТНР двигател и механична скоростна кутия. Той ускорява от място до 100 км/ч. за 8.6 секунди, развива максимална скорост от 222 км/ч., като изисква средно по 6.4 литра на 100 км. Вредните СО2 емисии са в рамките на 149 гр/км. Най-силната версия "GT" се оборудва с нов 2.2-литров дизелов HDi FAP двигател. Показателите му са по-високи от тези на стария V6 2,7 л HDi на 407, с по-голяма динамика и значително по-ниски разходи и емисии на СО2: -33% (150 г/км СО2 срещу 223 г/км за 407 V6 HDi). Той гарантира ускорение от място до 100 км/ч. за 8.2 секунди, доставя максимална скорост от 234 км/ч. и среден разход на гориво - 5.7 л/100 км. Peugeot 508 вече се предлага у нас. Цените започват от 36 222 лева с ДДС за бензиновите версии и от 40 269 лева с ДДС за дизеловите. При горещата GT версия цените стартират от 62 390 лева с ДДС. След около месец ще бъде представена и SW версията на Peugeot 508, а до края на година ще се появи хибридната модификация със задвижване към четирите колела - система аналогична с тази при Рeugeot 3008 Hybrid4.Дали 508 ще изпълни своята мисия и програмата за качество на Peugeot, предстои да разберем. Автомобилът предлага всичко, което може да очаквате от този автомобилен клас - икономични версии, мощни двигатели, приятна возия, добро оборудване, просторен и комфортен салон, запомнящ се, модерен и изчистен дизайн. Конкуренцията обаче остава жестока.