Автомобилните производители в Европа са разтревожени. Европейският съюз планира да наложи нови правила за автомобилните емисии. Най-песимистичните прогнози са, че новото законодателство може да повиши цената на автомобилите средно с 5 000 евро.
Част от производителите, които не могат да отговорят на новите изисквания ще трябва да се оттеглят от Европа или да започнат да произвеждат ..... велосипеди. На 24 януари Европейската комисия ще представи своята нова стратегия за намаляване на вредните емисии от автомобилите. В рамките на тази нова стратегия ще бъде предложена и нова регулация, която да принуди производителите да подсилят екологичния елемент в своето производство. Това не предвещава нищо добро за спортните автомобили, за автомобилите 4х4 и изобщо за всички мощни коли, които за да изпълнят новите разпоредби ще поскъпнат значително през идните 5-6 години.

Според агенция Ройтерс, новите правила ще изискват от производителите да намалят емисиите от въглероден окис до 120 г на километър и това да стане до 2012 г. Според британският ежедневник Telegraph, подобно изискване ще означава поскъпване за някои модели до 5 000 евро. Преди време, главните европейски производители поеха ангажимент до 2008 г. да снижат емисиите въглеродни окиси до 140 г/км. Днес дори това изглежда трудно достижима цел. Докато някои от по-малките и модерни автомобили достигат ниски емисии, по-мощните им събратя трудно се доближават до желаната цел. Например дизеловият Citroën C3 изпуска само 120 г въглеродни окиси на един км, но осемцилиндровия Range Rover има вредни емисии от 376 г/км, а дори компактния Ford Focus с пет врати и двигател 1.6 има проблеми с изпусканите вредни емисии от 184 г/км. По-добре стоят нещата при хибридните автомобили. Популярната Toyota Prius, считана за един от най-екологичните автомобили, произвежда само 104 г/км. От Европейската комисия успокояват производителите, че новото законодателство в Съюза ще стимулира и подпомага производството на екологични автомобили. За пример се сочи модела на Toyota, която дотира скъпото производство на хибрида Prius чрез по-високата цена на конвенционалните си луксозни модели. От Европейската асоциация на производителите на автомобили заявяват, че новите правила ще направят много от моделите ценово недостъпни. Това ще принуди производителите да изнесат производството си извън Европа. Джереми Кларксън, модератор на предаването Top Gear на BBC, остроумно отбелязва - „Много производители ще преминат към производство на велосипеди. Ще има велосипеди Lamborghini, Ferrari и BMW. За радост на Европейската комисия, те ще бъдат напълно без емисии". Според Брюкселската екологична организация Transport and Environment, най-големи грешници сред производителите са Nissan, Suzuki, Mazda и Audi, които произвеждат автомобили с най-много вредни емисии.