IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електрическа вечер в София

Peugeot, Citroen, Renault и Chevrolet с есклузивни пресконференции на тема еко автомобили.

Електрическа вечер в София

Вчера в столичния хотел Hilton се състояха пресконференции на няколко големи автомобилопроизводители.

Peugeot и Citoren показаха няколко електрически превозни средства, Renault представи електрическия Kangoo и EV стратегията си, а Chevrolet разкри плановете за годината на 100-я си юбилей, като акцентира на Volt.

Специални гости в България бяха Себастиен Албертюс (Генерален Директор Бизнес Развитие Електрически Автомобили на Renault), г-н Анди Хигинс (Управляващ директор на Chevrolet за Централна и Източна Европа) и г-н Хосеин Хасани (мениджър Iconic Products Chevrolet - Corvette, Camaro и Volt).

Citroen C-zero и Peugeot iOn в България

Ще започнем с PSA Peugeot-Citroen, чието събитие стартира първо. Французите представиха в България електрическите C-zero и i-ON, заедно с два електрически велосипеда и EV версия на Peugeot Partner, обозначена като Origin Electric.

Електрическите Citroen C-zero и Peugeot iOn са двамата братя близнаци на Mitsubishi MiEV, с чието представяне у нас, България стана една от европейските страни, в които трите електрически автомобили се предлагат.

EV-тата на Peugeot и Citroen не се различават съществено от показания в началото на седмицата Mitsubishi iMiEV. Както вече знаете основните разлики се изразяват в дизайна и в двата специални режима на трансмисията, с които разполага единствено японското возило.

Като говорим за дизайн, трябва да отбележим, че и там разликите са малко. Подобно на тризнаците от Колин, електромобилите се различават единствено по оформлението на светлините, няколко дребни външни детайла и част от материалите в купето.

При Peugeot и Citroen са интегрирани лъскави елементи в интериора, които ги правят по-приветливи и по-изискани. Иначе, задвижващата система е аналогична. Автономията, времето за зареждане и цената - също.

От Peugeot и Citroen обясниха, че напълно електрическите им модели са адресирани преди всичко към администрациите и фирмите, но биха представлявали интерес и за частни лица.

Подобно на Mitsubishi, французите поясниха, че без съдействието на държавата, цената на еко возилата ще остане висока.

Днес и утре в София ще се състои конференция за електрическа мобилност, инициирана от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма, съвместно със Столична община. На нея ръководители на програмите за електромобилност на водещи европейски градове ще споделят опит с нашите управници. Те от своя страна ще разяснят възможността за подкрепа от страна на държавата за тези еко автомобили.

(Преди броени минути стана ясно, че само ден след представянето на електрическите коли, в Peugeot са осъществили първите продажби на iOn в България).

EV стратегията на Renault

Пресконференцията на Renault бе водена лично от Генералния директор за бизнес развитие на електрическите автомобили на марката - Себастиен Албертюс. Той представи четири електрически модела на Renault, които ще стъпят на пазара в Европа до 2012 година.

Това са Renault Fluence Z.E., Renault Kangoo Express Z.E., Renault Twizy и Renault ZOE.

Първи на пазара в Европа ще се появи Kangoo Express Z.E. - в средата на 2011 година. Той е предназначен главно за бизнес клиенти и предлага аналогична товароносимост със стандартната версия на автомобила.

Оборудва се с електрически двигател с мощност 60 к.с. и въртящ момент 226 Нм. Способен е да развива скорост от 130 км/час и има автономия от 160 км. За пълното зареждане на батериите са необходими 6 часа.

След Kangoo Express Z.E., през месец септември, ще се появи Renault Fluence Z.E. В страни като България и Франция, возилото ще се стреми да привлече вниманието на "феновете на зелената идея", таксиметровите компании и др.

Електромобилът използва двигател с 95 к.с. и 226 Нм. Развива 135 км/час и има автономия от 160 км. Зареждането на батериите отнема 6 часа в стандартен контакт, а при използването на Quickdrop станция - само 3 минути.

В края на 2011 година в Европа ще се появи и малкия Twizy. Той е изцяло градски модел, който може да се управлява без шофьорска книжка.

Има максимална мощност от 20 к.с. и въртящ момент 57 Нм. Автономията на двуместното возило е 100 километра, а максималната скорост на движение достига 45 км/ч (без шофьорска книжка) или 75 км/ч (с шофьорска книжка). Зареждането на батериите отнема 3.30 часа.

Renault ZOE е последното от известните към момента електрически возила на марката. Той ще бъде лансиран в средата на 2012 година.

Според Renault возилото ще бъде подходящо за всички и за всякакви пътувания.  Разчита на двигател с 80 к.с. и 222 Нм. Развива максимална скорост от 135 км/час и има автономия 160 км.

Себастиен Албертюс обясни, че в момента около 50% от населението на света живее в градове, а до 2050 година, този процент ще нарасне до 70. Той пояси също така, че в Европа около 87% от шофьорите не изминават повече от 60 километра на ден, и всичко това кара Renault да вложи сериозни средства в напълно електрическите автомобили.

За бъдат електрическите коли на марката конкурентноспособни, французите ще предложат специален лизинг за батерията. Чрез лизинга, собствениците на електромобил няма да имат притеснения за живота на батерията. Тя ще бъде подменяна с нова при необходимост, за сметка на компанията.

Chevrolet през 2011 година

За завършек на "електрическата вечер" в София, Chevrolet представи плановете си за годината на 100-я си юбилей, в които се включва и електромобила с удължен пробег Volt.

Презентацията на Chevrolet бе водена лично от управляващия директор на марката за Централна и Източна Европа - г-н Анди Хигинс и мениджърът на Iconic Products Chevrolet (Corvette, Camaro и Volt) - г-н Хосеин Хасани.

Те представиха набързо моделите, с които Chevrolet ще затвърждава позицията си на 4-та по големина марка в света, като сложиха акцент върху Volt.

През 2011 година в Европа ще бъдат лансирани новите Оrlando, Aveo, Cruze, Captiva, Camaro и Volt. Всички оборудвани с нови по-мощни, по-икономични двигатели, нови трансмисии, по-сигурни салони, и с нов, отличаващ се дизайн.

При представянето на Volt беше наблегнато на типичната за всеки Chevrolet функционалност и практичност. Volt има автономия от 500 километра, което позволява дълги пътувания. Салона му е просторен и луксозен, а багажника - достатъчно голям, уточниха американците.

Volt, също така, може да се движи с помощта на двигателя с вътрешно горене, въпреки, че батериите му са напълно заредени. Така, ако живеете на 50-100 или повече километри от голям град, може да шофирате "на бензин", докато навлезете в населеното място, и там да използвате капацитета на батерията.

Анди Хигинс и Хосеин Хасани заявиха смело, че Volt няма аналог и е най-практичния електромобил на пазара. Освен с техническа информация, американците подкрепиха твърдението си и така "Ако тръгнем към морето с електрически коли, единствено Volt ще стигне".

0 от 500
  • #2
    10 rate up comment 1 rate down comment
    мечтател ( преди 13 години )
    Къде са ВАГ-овете с великите си технологии?....
  • #1
    12 rate up comment 0 rate down comment
    бай Кольо Ръждата ( преди 13 години )
    Браво, хубаво е, че е инициирана от правителството. Дано държавата предприеме някакви стъпки в тази насока. Иначе високата цена ще откаже хората и вносителите на автомобили.