+ лесен за управление, изпънат автомобил, не силно вибриращи боксермотори- относителен комфорт, не добра надеждност, малко пространство отзад, заяждащо превключване на предавките
История на модела9/94 представяне на модела 145 с 3 врати, боксермотори 1.4 литра, 90 к.с. и 1.7 литра, 129 к.с., турбодизел 1.9 литра, 90 к.с.5/95 представяне на хечбека 146, с 5 врати и нови мотори - туин спарк2/97 фейслифт, прекратено е използването на боксермотори, заменени с редови5/99 подобрения в модела, странични въздушни възглавници серия, представяне на 1.9 литровия JTD, 105 к.с.12/00 производството на двата модела е преустановено, представя се наследника 147
Всичко или нищо - Алфа Ромео се избира със сърцето, не с разума.Предшественикът на 147 почти не се среща по улиците на Западна Европа, за сметка на това все по-често може да бъде видян в България. Според германците качеството на модела 145/146 не е на особено високо ниво и това е причина за нуждата от чести посещения в сервиза. За сметка на това доброто поведение на пътя и брилянтното управление карат шофьора да забрави за неговите грехове.Специално боксерите вървят като турбини.
Още повече сила предлагат редовите туин спарк мотори, въведени през 1995 година. Пакетът за сигурност е почти за пример - две предни въздушни възглавници и АБС серийно от 1997 година, а от 1999 и странични възглавници.Компактната Алфа от 90-те има нужда от грижовна ръка и не се вмества в представата за автомобил, който служи просто за придвижване.
Най-често срещани повредиМотор - често скъсани ангренажни ремъци, блокирали и повредени мотори, дефектни маслени помпи за модели произведени 95-96 г.г..Предавка - заяждащи и дефектни скоростни кутии, дефектни съединителиЕлектрика и електроника - дефектни имобилайзери - 96-97 г.г., мокри свещи и разпределителни капачки, дефектни бензинови помпи - 95-96 г.г.