Световната премиера на автомобила ще бъде на автомобилния салон в Лос Анджелис следващата седмица.

За първи път този модел беше показан като концепция, наречена Land Rover LRX през 2008 г. Идеята залегнала в него беше да се комбинират спортни възможности с off-road качества. Затова автомобилът беше купе с три врати. След като моделът стигна до серийно производство, шефовете във фирмата решиха, че е нужна и по-практичната, семейна версия с пет врати, за да се увеличат продажбите. Така се появи версия Evoque с пет врати.

Като цяло тази версия е идентична по размери с „тривратката”, като няма промени в нито един от по-съществените панели на каросерията, включително и покрива. Освен броя на вратите, голямата разлика идва от височината на колата. При версията с пет врати, тя е по-висока с 30 мм. За да стане възможно увеличаване на височината, челното стъкло е удължено с 60 мм. Променена е и задната пета врата.

Новата височина дава още по-комфортно усещане в автомобила, защото над главите на пътниците са добавени нови 30 мм отпред и 40 мм над задната седалка. На задните седалки е повишено пространството и за раменете на пътниците с 50 мм в сравнение с пространството при колата с три врати.

Мястото на водача е станало доста по-удобно (така е и при версията с три врати) в сравнение с това при Freelander. Седалката на водача е по-ниска с 30 мм, докато лостът за скоростите е разположен по-високо с 60 мм. Моделът с пет врати е малко по-тежък (с 30 кг.)

От Land Rover информират, че новата версия на Evoque ще бъде с регулируеми шокови абсорбери от MagneRide. Версията с пет врати ще предлага същите двигатели, които познаваме и от тази с три врати. Това са турбодизелов агрегат с две версии на мощност – 148 или 187 к.с. и бензинов турбодвигател с мощност 237 к.с.
Колата ще се предлага с предаване само към двете предни колела или с предаване 4х4. По-слабата дизелова версия има разход от 5.6 литра на 100 км. Вредните емисии от СО2 са под 130 г/км.


0