Продажбите на нови автомобили в Германия, най-големия пазар в Европа, падат значително през октомври. В сравнение със същия месец на 2009 са продадени с 20% по-малко нови коли.
Общите продажби за десетия месец на тази година възлизат на 257 хиляди екземпляра, а за десетте месеца на годината 2,42 милиона автомобила. За сравнение в България за периода януари-септември 2010 са продадени 13757 по данни на СВАБ, като все още няма данни за октомври.
В годината след действието на т.нар. „премия за рециклиране“ в Германия падат продажбите на по-масовите автомобили, тъй като те извлякоха най-голяма полза от държавния бонус през 2009. Сега на годишна база оборотът на Fiat пада почти наполовина, Opel е назад с 38%, Ford с 28%, VW с 27,5%
Немските премиум производители обаче през октомври са продали повече на домашния си пазар в сравнение с октомври миналата година. Audi е на плюс 8,5 на сто, BMW и Mini вдигат продажбите с 4,8%, а Mercedes-Benz дори с 10,7%. Porsche увеличава продажбите с цели 22,5 на сто.
За десетте месеца на година обаче само три марки успяват да подобрят резултата си спрямо миналата година. Това са Land Rover (плюс 36,5%), Jaguar (11,0%) и Nissan/ Infiniti (плюс 0,6%).


4