Peugeot взе решение да монтира на „горещата" версия на Peugeot 207 GTI турбобензинов двигател с обем 1.6 литра и максимална мощност 175 к.с.
Трябва да се отбележи, че същия двигател сега се монтира и на Mini Cooper S. Целта на Peugeot е да представи автомобил, конкуриращ успешно Renault Clio Sport, който има подобен двигател, но с доста по-голяма мощност - 200 к.с.

Въпреки по-малката си мощност обаче, новият Peugeot 207 GTI няма да отстъпва по динамика на Clio Sport. Ускорението от 0 до 100 км/час ще бъде за 7.1 секунди, което е с 0.2 секунди по-бавно от Clio Sport. За сметка на това обаче, Peugeot GTI има максимална скорост 220 км/час, докато при Clio Sport тя е 215 км/час. От място Peugeot GTI изминава един километър за 28 секунди, а Clio Sport - за 27,5 секунди. Peugeot 207 GTI има по-добра еластичност, като ускорява от 80 до 120 км/час на пета скорост за 7 секунди, докато при Clio Sport са нужни 9.4 секунди.

По предварителни сведения конкуренцията между „горещите" версии на Peugeot и Rendult ще бъде много силна и поради близката цена. Във Франция Peugeot 207 GTI ще струва 21 950 евро, а Clio Sport сега се продава за малко под 22 800 евро. Освен по-мощния мотор, Peugeot GTI ще се отличава от базисния модел и по по-ниското и по-твърдо окачване, ще има модернизирана скоростна кутия, джанти с по-големи размери, по-голям спойлер отзад и нови накрайници на ауспуха. Peugeot 207 GTI ще бъде представен официално на автомобилния салон в Женева през идната пролет.