Това се прави, за да се намали собственото тегло и да се подобри баланса на тежестта между двете оси.

Новата МХ-5 ще има световната си премиера на автосалона в Токио следващата година, като ще използва някои от елементите показани при концепцията Ibuki (на снимките).
Колата ще използва платформата на RX-8, но според източници от Mazda, при новата MX-5 тя ще бъде сериозно променена и модернизирана. Двигателят ще бъде бензинов, четирицилиндров, като ще се разположи зад предната ос. Това ще позволи по-балансирано разпределяне на тежестта между двете оси.

За тази цел, резервоарът и основната част от ауспуха са монтирани пред задната ос. Така всички ключови агрегати на автомобила ще са разположени между двете оси. От Mazda са сигурни, че с използването на модернизираната архитектура от RX-8 и новите решения за баланса на тежестта, ще могат да предложат поведение на пътя при открития автомобил, като това при купе.

„Концепцията Ibuki не беше просто единичен шоу-автомобил. В нея се виждат ключови неща от бъдещата генерация на нашия роудстер”, казва инженер от фирмата. Това важи с пълна сила за техническата част, докато при стила очевидно ще бъдат възприети неща от новата концепция Shinari, показана през август в Милано.
Двигателят на новата генерация MX-5 най-вероятно ще дойде от новото поколение двигатели на японската фирма, наречени Skyactiv. Вероятно ще има работен обем 1.5 литра, което ще бъде достатъчно, като се има предвид, че собственото тегло на бъдещата МХ-5 няма да надхвърли 950 кг.


1