Според неговите думи, финансовото състояние на групата би било доста по-добро „без Италия и нейните досадни профсъюзи”, съобщава агенция AP. Според прогнозите за тази година, печалбите на концерна Fiat ще са около 2 милиарда евро, но „италианските заводи на групата няма да допринесат с нито едно евро за тази сума”, казва Маркионе.

Според него главната причина италианските заводи да са губещи е ниската производителност на труда в тях. Това, според Маркионе, „затормозява развитието на групата през последното десетилетие и понижава нейната конкурентоспособност”.
Маркионе заявява, че са готови да инвестират около 20 милиарда евро в италианските заводи до 2014 година, но това може да стане само при положение, че се повиши производителността на труда и престанат постоянните стачки, пише агенция Bloomberg.
От своя страна от синдикатите заявиха, че „Маркионе унижава италианските работници”. От италианското правителство обявиха, че разбират желанието на мениджърите на Fiat за увеличаване на производителността на труда, но в същото време напомниха и за държавната помощ получена от групата по време на кризата.
През 2008 заради по-ниското търсене, Fiat беше принуден временно да спре производството в 14 от 20-те заводи, които има в Италия. В началото на 2009 концернът прие решение за окончателно спиране на завода в Помиляно Д’Арко заради загуби, през лятото на тази година от Fiat обявиха и затваряне на завода в Сицилия поне до края на 2011 година, което предизвика недоволство и от страна на синдикатите, и от страна на правителството.


1