Третата генерация на най-малкия Mercedes вече ще бъде без сложната платформа тип „сандвич”. През втората половина на 2012, на пазара ще се появи изцяло нов автомобил с това име, който наред с всичко друго ще има размери много близки до тези на средния клас автомобили.
Докато първите две поколения залагаха на високата двойна платформа с късо междуосие и обемен интериор с висок таван, новото поколение ще бъде по-близко до класически хечбек.

В основата на конструкцията ще е новата платформа MFA (Mercedes-Frontantriebs-Architektur), като на нея освен бъдещия хечбек от А-Клас, ще се сглобяват още и миниван (В-Клас), малък седан или малко купе с четири врати (вероятно заместник на CLC), както и негова комби версия Shooting Brake и накрая бъдещия най-малък SUV на Mercedes (предполагаемата нова BLK класа).
Всички промени при А-Клас на Mercedes водят новия модел към пряк сблъсък с модели като Audi A3, BMW 1 и Lexus CT. Размерите на колата ще бъдат близки до тези на конкуренцията – дължина 4300 мм, височина (доста по-малка от актуалното днес поколение) 1430 мм и разстояние между осите от 2700 мм.
Бъдещият А-Клас на Mercedes ще бъде произвеждан в нов завод на фирмата, който се строи в унгарския град Кечкемет, на 80 км югоизточно от Будапеща. Неговият годишен капацитет ще бъде за 100 000 автомобила.
Вече е ясно, че партньор на Mercedes при двигателите за по-слабите версии на модела ще бъде Renault. Французите ще произвеждат малки турбодвигатели, които ще се монтират на Mercedes-Benz А-Клас. Конкретно става въпрос за 1.2 T (80 kW) за A 150 CGI, 1.4 T (100 kW) за 160 CGI и 1.6 T (90 kW) за A 160 CDI.
По-мощните двигатели ще се произвеждат от Mercedes-Benz: 1.6 T (115 kW) за A 180 CGI, 2.0 T (150 kW) за A 200 CGI, 1.8 T (90 kW) за A 180 CDI, 1.8 T (100 kW) за A 200 CDI и 2.2 T (125 kW) за A 220 CDI.
Базисната трансмисия ще бъде механична с шест степени, като екстра ще може да се поръча и автоматична трансмисия с два съединителя. Ще има версия на A-Class с предаване на движението към четирите колела, а на по-късен етап ще се появи и „гореща” версия от AMG.


0