IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

ЧРД на въздушната възглавница

Преди 30 години се появява първата серийна кола с въздушна възглавница - Mercedes-Benz S-Class.

ЧРД на въздушната възглавница
След щателни изследвания и изпитания продължили над 13 години, от поточната линия на Mercedes-Benz в Зинделфинген слиза първия сериен автомобил, оборудван с "airbag".

Именно тогава, през 1980 година Mercedes-Benz S-Class слага началото на нова ера в безопасността на превозните средства, коментират от Националната администрация за безопасност на движението по пътищата на САЩ (NHTSA).

"Въздушната възглавница и предпазният колан намалят риска от сериозни травми при инцидент с около 61%", уточняват от NHTSA, като допълват, че устройството е спасило над 28 000 човешки живота до този момент.

В Mercedes-Benz са изключително горди от факта, че първата серийна кола с въздушна възглавница носи тяхната емблема. "Безопасността е от изключително значение и ние сме горди, че всички наши коли се оборудват серийно с airbag още от 1992 година насам", коментират немците.
0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    сочещия пръст ( преди 15 години )
    Олигрофрен си ти-***-ПУБЕРЧЕ-***!Тресе те злобата,че си черен ,самотен и на тежки злобарки!Най добре,не си чопли пъпките с мръсни пръсти?и защо обиждаш колегите като ти си на злобарки?
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    Нали пише, че еС-класата я пускала стандартно? Ами то по тая логика като опция първи предлагат ABS от СААБ. Ама преди време ме оплюха, като го казах. Както и да е. Въздушните възглавници до каква скорост пазят? 120 км/ч?
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Специално за неразбралите и не познаващи Гугъл:1971 Ford пускат експериментални прототипи с еърбеци1973 GM пускат Oldsmobile Toronado - първият комерсиален автомобил с еърбек като опция1980 Mercedes-Benz пускат S-класа с еърбек като опция1988 Chrysler пускат еърбеци в стандартно оборудване 1990 Ford пускат еърбеци като стандартно оборудване във всички модели1992 Mercedes-Benz пускат еърбеци като стандартно оборудване във всички моделиhttp://***.ehow.com/about_5393997_history-airbags.html
  • #9
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    Какво значение има коя година е, като колкото повече имаме в автомобила, толкова по-добре? Хайде, не се карайте! :)
  • #8
    2 rate up comment 1 rate down comment
    stan ( преди 15 години )
    Абе нито в твойто постче нито в на qqq пише коя година влиза изобщо първата въздушна възглавница в кола. Може крайслер да са имали патента преди 50 години само дето не са ги сложили на колата до нз си кога. Малко смешно е и това което пишеш. Защото в статията пише че в сериино оборудване са влизали чак от 92г. а първата кола която изобщо е имала еър бег е била през 1980. Бая време има между двете събития.
  • #7
    1 rate up comment 3 rate down comment
    politics of ecstasy ( преди 15 години )
    Ами грешна е информацията. В статията пише "В Mercedes-Benz са изключително горди от факта, че първата серийна кола с въздушна възглавница носи тяхната емблема". Това е невярно твърдение (лъжа). Вярното твърдение би било: "В Mercedes-Benz са изключително горди от факта, че първата кола със серийна въздушна възглавница носи тяхната емблема". qqq е дал обширна и вярна информация по въпроса, не разбирам защо са му наблъскали минусите.
  • #6
    12 rate up comment 36 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    70 серийно в най-скъпия модел - S класа. А от 92 във всички мерцедесчета.
  • #5
    14 rate up comment 35 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Четете първо бе, ***! После коментирайте! Много си е точна информацията.
  • #4
    2 rate up comment 6 rate down comment
    y ( преди 15 години )
    1960 трябав да е
  • #3
    10 rate up comment 14 rate down comment
    qqq ( преди 15 години )
    тез от сайта пак не са в час инфото: Американски изобретател, Джон Hetrick, индустриален инженер и член на американския флот, предназначени (1952) и патентован (1953) оригиналът безопасност възглавница често се нарича въздушна възглавница. It was designed based on his experiences with compressed air from torpedoes during his service in the US Navy, as well as a need to provide protection for his family in their automobile during accidents. Тя е проектирана на базата на своя опит с въздух под налягане от торпеда по време на службата си в американския флот, както и необходимостта от осигуряване на защита за семейството си в автомобила по време на произшествието. Mr. Hetrick worked with the major American automobile corporations at the time, but they were not interested in investing in safety devices until decades later when they became mandatory. Г-н Hetrick работил с големи американски корпорации автомобил в момента, но те не са заинтересовани да инвестират в устройства за безопасност, докато десетилетия по-късно, когато те станат задължителни. Dr. David S. Breed invented and developed a alternative component for crash detection. Д-р Дейвид С. породата изобретил и разработи алтернативни компонент за катастрофата откриване. Breed Corporation then marketed this innovation first in 1967 to Chrysler . Порода Corporation тогава на пазара тази иновация първата през 1967 г. на Chrysler . A similar "Auto-Ceptor" crash-restraint, developed by Eaton, Yale & Towne Inc. for Ford was soon offered as an automatic safety system in the USA, [ 6 ] [ 7 ] while the Italian Eaton-Livia company offered a variant with localized air cushions. [ 8 ] Подобна "Auto-Ceptor" краш-обезопасяване, разработена от Eaton, Yale & Towne Инк. за Ford скоро предлага, като автоматична система за безопасност в САЩ