IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

VW GOLF GT ИЛИ ЗА СИВОТО МИШЛЕ И СТРАШНИЯ СИВ ВЪЛК...

Когато видите за първи път VW Golf GT може и да си помислите, че последната буква I от магическите GTI се е изгубила. Когато разберете, че двигателят на този „спортен боец" е с обем само 1.4 литра, може и да се усмихнете снизходително. Изобщо първите впечатления от новия Volkswagen GT са разочароващи.

VW GOLF GT ИЛИ ЗА СИВОТО МИШЛЕ И СТРАШНИЯ СИВ ВЪЛК...
На външен вид не се различава от колата на съседката, която в събота ходи с него до супермаркета а в неделя до село. Сив цвят, пет врати, до болка познатия силует...Изобщо едно малко сиво мишле сред многото подобни. И все пак това не е обикновен масов модел на VW. Още по-изненадани ще останете, като разберете, че необикновеността на автомобила идва главно от неговия двигател, същият „незабележим" бензинов агрегат с обем 1.4 литра. Това обаче е най-новото поколение на бензиновите двигатели на VW и въобще не е обикновен. Дори обратно, дотолкова нов и необикновен е, че концернът майка все още не го е дал на нито един от  многобройните „роднини". Volkswagen GT определено има мотор с много малък обем в сравнение с конкуренцията на спортните варианти в компактния клас. Когато обаче седнете зад волана приемате неговите правила на игра и летите по пътя, като на истинско състезание. „Малкият" агрегат дава впечатляваща мощност, която не само е съпоставима с много по-обемните двигатели на конкуренцията, но често и ги превъзхожда. Да, Volkswagen Golf GT не е впечатляващ външно автомобил, няма дизайнерски ексцесии. Фирмата от Волфсбург е заложила на сигурно, не на емоции. Класиката е запазена, когато паркирате до предходното поколение, трудно ще хванете разлики. За спортният му характер говорят летите джанти, стилизираната мрежа на радиаторната решетка, двойния накрайник на ауспуха и разбира се буквите GT отпред. Интериорът също не е нещо много по-различно от сериен Golf. Познати форми, познати пластмаси...Разбира се качеството на изработката е образцова, но това не е достатъчно за да приемете тази кола за изключителна. Първото, което привлича вниманието ви в интериора са спортните седалки, анатомични, изключително удобни с видима странична подкрепа за тялото. Но и това сте го виждали при стандартния Golf с обзавеждане Sportline. Когато разгледате таблото на GT по-внимателно, ще откриете един нов инструмент с надпис BOOST. Когато натиснете педала на газта, червената стрелка показва всъщност какво става отпред в мотора. Горивната смес е по-специална при този двигател и целта на новия прибор е да информира водача за това. На практика обаче малко може да разберете от червената стрелка. Тя просто показва, че не всичко е съвсем обикновено. Ако държим на „необикновените" неща трябва да се върнем към двигателя. GT означава турбо, компресор и пряко впръскване на горивото. В резултат се е получил невероятно динамичен, светкавично реагиращ и послушен мотор. Благодарение на компресора, който „допингира" двигателя с кислород още от ниските обороти та чак до включване на турбото, не се чувства недостиг на мощност в нито един момент. Този двоен допинг прави от 1.4 TSI наистина изключителен боец на пътя. Избраната технология подсигурява изключителна линеарност на агрегата, не трябва да се чака включване на турбото, не трябва да се поддържат високи обороти. Моторът няма проблеми и на 2-ра или 3-та скорост. Когато прочетете в техническия му паспорт, че предлага максимална мощност от 170 к.с., може и да си помислите, че е техническа грешка. Максималният въртящ момент е 240 Nm. Ускорението от 0 до 100 км/час е за 7.9 секунди, а максималната скорост надхвърля 220 км/час. Макар GT да е „трета цигулка" в спортния оркестър на Volkswagen, (има 30 к.с. по-малко от GTI и 80 к.с. по малко от R32) това не означава по-малко емоции при управлението му. Дори обратно, този необикновен Golf може да бъде наречен „крал на завоите" с неговото предно предаване по-лек мотор и снижено с 15 мм окачване. Като плюс при GT може да се определи и по-доброто разпределение на теглото между предната и задна ос в сравнение с GTI. Все пак този автомобил има един невероятен минус в сравнение с другите, включително и спортни версии - невероятно високата цена. Само мениджментът на VW знае, защо е дадена толкова висока цена, която обрича Golf GT на ниска популярност. Това може и да е предпазен ход за Golf GTI, до който GT с малкия си двигател 1.4 се е приближил плътно.
0 от 500