fallback

Опел Вектра/Opel Vectra

+ достатъчно пространство, сигурно поведение на пътя, икономични мотори, чисти отработени газове- кратки интервали на обслужване, твърде дълги скорости, недостатъци в качеството на изработката

 История на модела6/88 Представяне на Вектра А3/89 Нова хечбек версия с пет врати11/92 Подобрения в модела, ABS серийно. Нов V6 мотор с 170 к.с.6/94 Два еърбега серийно8/95 Смяна на модела, представяне на Вектра В. Мотори: 1.6 литров 75 к.с., 1.6 16v с 100 к.с., 1.8 литров 16v с 115 к.с., 2.0 литров 16v с 136 к.с. и 2.5 литров V6 с 170 к.с., както и един турбодизел 1.7 TD с 82 к.с.9/96 Представяне на комби версията Вектра Караван. Нов 2.0 DI с 82 к.с.9/97 Нова, допълнителна версия на 2.0 литровия турбодизел с 100 к.с.9/98 Подобрения в модела. Нова спортна версия i500 с 2.5 литров V6 мотор с 195 к.с.7/00 Нов 2.2 литров дизел с директно впръскване и 125 к.с.3/02 Смяна на модела при лимузината, прекратяване производството на Вектра В Караван9/03 Представяне на Вектра С КараванБестселърът от среден клас на Опел е склонен към дефекти. Качеството се подобри чак след септември 98 година. С представянето на Вектра В Опел смяташе, че техническите недостатъци на предшественика са преустановени. Само че и изцяло наново разработения наследник се оказа проблематичен. Въпреки това първата версия на Вектра В (произвеждана до средата на 98 година) се оказа най-продаваният автомобил в този сегмент в цяла Европа. Предлагането на старо също е голямо. Преработката на модела от септември 98 година трябваше да реши всички технически недостатъци - Опел смени 3000 от общо 8000 компонента по колата. При спортната i500 версия с мощност 195 коня добродушният семеен автомобил мутира във вълк, наметнат с овча кожа. Този 6-цилиндров агрегат е горната граница при моторите. С базовия 1.6 литров 75 или 100 коня двигател Вектрата в никакъв случаи не е недомоторизирана. Особено пъргав е автомобилът с изненадващо икономичния (при извънградско) 1.8 литров 16v с 115 коня. Двулитровата версия с 136 коня е значително по-скъпа, а това което предлага в повече е незначително. На голямо внимание се радват и двата турбодизела с означение DI (82 и 100 коня), особено сред онези, които карат много, поради комбинацията от мощност и икономичност. Който обаче се реши на дизел, трябва да се примирява с нехармоничния и силен шум на мотора, който при директно сравнение с тихите бензинови версии е особено дразнещ.Заедно с класическата лимузина Вектра Караван (9/96) също се разви като касов хит. Причината за това е, че автомобилът е елегантен, и въпреки това не е псевдо комби, а действително разполага с голям багажник. Опел е особено старателен по отношение на сигурността. Още със старата на модела серийно в базовата версия имаше ABS, два еърбега, а от средата на 97 година станаха серийни и страничните възглавници. От гледна точка на разходите Вектра е един от най-икономичните в този клас: пестеливи мотори, отговарящи отдавна на нормата Евро 4, които в повечето случаи се оказват по-добрият избор в сравнение с шумните дизели. На пазара ввтора ръка търсенето е по-голямо при комбито.Най-често срещани повредиМотор: многобройни случаи на скъсани ангренажни ремъци, предизвикани от дефектни ролки, прегорели гарнитурина главата при дизелаГоривна система и гърнета: дефектни бензинови помпи, скъсани маркучи откъм резервоара, скъсани и спукани тръби и ауспуси.Каросерия: счупвания в кормилната уредба (до 98 г.), пропускащи уплътнения на вратите, лошо напасване на вратите, разклатени седалкиОбратни повиквания в сервизите на компанията: за закрепването на коланите (през 96 г.), за страничните еърбегове (през 97 г.), за ролките на ангренажния ремък при 1.4 и 1.6 литровите 16v мотори (97 г.), за жилото на ръчната спирачка (98 г.)    
Тагове:
fallback
  • #11
    ABC ( преди 16 години )
    OPEL E KADE KADE PO KOLA VW-VC.NE MI GOVORI ZA TEZI KENEVI KOITO NE MOGAT DA SE SPRUT PO ULICITE
  • #10
    abc ( преди 16 години )
    Izop6to opelite sa supr s isklu4enie na omegata.karam samo tazi marka ot 79g.Purviat mi e kadett C i sum minal pres 13 avtomobila vklu4itelno i opel GT ot 68 godina.V momenta karam signum 2 i sum dovolen,no nai dobria opel e ascona C ot 1981 1.3s 55kw s remuk.Tova e edin ot purvite modeli s predno predavane i motor ohc.Tazi kola e vr4na
  • #9
    tosheto_pz ( преди 16 години )
    NAI NOVATA VECTRA POVECHE MI HARESVA TAZI E OT PO-STARICHKITE.
  • #8
    ханибал ( преди 16 години )
    колта е супер ...супер красива е,двигателите са железни ,а освен това вози много добре
  • #7
    sash0 ( преди 16 години )
    Imah folcvagen golf 4 i seriozno haresa mi oba4e da vi kaja kvoto i da si govorim ne vozi hubavo sega si vzex vecktra i s1m mnogo dovolen smisal v1v vozeneto oba4e po bavno nabira 6toto estestveno e po golqma kola i otnosno r1jdata nqma kola koqto ne r1jdqsva nai mnogo zavisi ot 4oveka kak q pod1rja
  • #6
    MapToy ( преди 17 години )
    ami kakvo da vi kaja,kolata e super,prez lqtoto edno 20-tina takiva minaha prez racete mi...sobstvenicite ne se oplakvat
  • #5
    az ( преди 17 години )
    vforb ti mai si poredniq selqnin s golf
  • #4
    wudan ( преди 17 години )
    въпреки битуващото в бг мнение, за опелите,колкото и да не искат някои да признаят-опела е най яката и непретенциозна германска кола.клишето с ръждата е малко изтъркано,особено след 97-98г. изобщо няма база за сравнение при аналогични модели в един и същ клас-особено пък с фолксваген!!!
  • #3
    Dell ( преди 17 години )
    Олеее...точно фолксваген ли намери да чуваш. Да не чуващ други неща с "к" случайно... каруца, конюшня, калпава изработка. Просто намери кое да даваш за пример.....Айде със здраве...
  • #2
    vforb` ( преди 17 години )
    Opel ... kato chuq opel i parvoto koeto mi idva na akul e RAJDA ! Novite tenekii uj bili po dobri ama mai pak kato q kupish s shirina 1 metar sled 2 3 godini stava 90 santa ... sichko gnii OPEL ne e kola Vijte ako kaja folcvagen chuvam "kola"
fallback
Последни