fallback

Опел Вектра/Opel Vectra

+ достатъчно пространство, сигурно поведение на пътя, икономични мотори, чисти отработени газове- кратки интервали на обслужване, твърде дълги скорости, недостатъци в качеството на изработката

 История на модела6/88 Представяне на Вектра А3/89 Нова хечбек версия с пет врати11/92 Подобрения в модела, ABS серийно. Нов V6 мотор с 170 к.с.6/94 Два еърбега серийно8/95 Смяна на модела, представяне на Вектра В. Мотори: 1.6 литров 75 к.с., 1.6 16v с 100 к.с., 1.8 литров 16v с 115 к.с., 2.0 литров 16v с 136 к.с. и 2.5 литров V6 с 170 к.с., както и един турбодизел 1.7 TD с 82 к.с.9/96 Представяне на комби версията Вектра Караван. Нов 2.0 DI с 82 к.с.9/97 Нова, допълнителна версия на 2.0 литровия турбодизел с 100 к.с.9/98 Подобрения в модела. Нова спортна версия i500 с 2.5 литров V6 мотор с 195 к.с.7/00 Нов 2.2 литров дизел с директно впръскване и 125 к.с.3/02 Смяна на модела при лимузината, прекратяване производството на Вектра В Караван9/03 Представяне на Вектра С КараванБестселърът от среден клас на Опел е склонен към дефекти. Качеството се подобри чак след септември 98 година. С представянето на Вектра В Опел смяташе, че техническите недостатъци на предшественика са преустановени. Само че и изцяло наново разработения наследник се оказа проблематичен. Въпреки това първата версия на Вектра В (произвеждана до средата на 98 година) се оказа най-продаваният автомобил в този сегмент в цяла Европа. Предлагането на старо също е голямо. Преработката на модела от септември 98 година трябваше да реши всички технически недостатъци - Опел смени 3000 от общо 8000 компонента по колата. При спортната i500 версия с мощност 195 коня добродушният семеен автомобил мутира във вълк, наметнат с овча кожа. Този 6-цилиндров агрегат е горната граница при моторите. С базовия 1.6 литров 75 или 100 коня двигател Вектрата в никакъв случаи не е недомоторизирана. Особено пъргав е автомобилът с изненадващо икономичния (при извънградско) 1.8 литров 16v с 115 коня. Двулитровата версия с 136 коня е значително по-скъпа, а това което предлага в повече е незначително. На голямо внимание се радват и двата турбодизела с означение DI (82 и 100 коня), особено сред онези, които карат много, поради комбинацията от мощност и икономичност. Който обаче се реши на дизел, трябва да се примирява с нехармоничния и силен шум на мотора, който при директно сравнение с тихите бензинови версии е особено дразнещ.Заедно с класическата лимузина Вектра Караван (9/96) също се разви като касов хит. Причината за това е, че автомобилът е елегантен, и въпреки това не е псевдо комби, а действително разполага с голям багажник. Опел е особено старателен по отношение на сигурността. Още със старата на модела серийно в базовата версия имаше ABS, два еърбега, а от средата на 97 година станаха серийни и страничните възглавници. От гледна точка на разходите Вектра е един от най-икономичните в този клас: пестеливи мотори, отговарящи отдавна на нормата Евро 4, които в повечето случаи се оказват по-добрият избор в сравнение с шумните дизели. На пазара ввтора ръка търсенето е по-голямо при комбито.Най-често срещани повредиМотор: многобройни случаи на скъсани ангренажни ремъци, предизвикани от дефектни ролки, прегорели гарнитурина главата при дизелаГоривна система и гърнета: дефектни бензинови помпи, скъсани маркучи откъм резервоара, скъсани и спукани тръби и ауспуси.Каросерия: счупвания в кормилната уредба (до 98 г.), пропускащи уплътнения на вратите, лошо напасване на вратите, разклатени седалкиОбратни повиквания в сервизите на компанията: за закрепването на коланите (през 96 г.), за страничните еърбегове (през 97 г.), за ролките на ангренажния ремък при 1.4 и 1.6 литровите 16v мотори (97 г.), за жилото на ръчната спирачка (98 г.)    
Тагове:
fallback
  • #21
    Анонимен ( преди 16 години )
    И аз имах Опел.............................нова от магазина преди 9 ГОДИНИ..... не бих си взел пак кола на която емблемата е задраскана от производителя
  • #20
    ivan ( преди 16 години )
    Колата е евтина за подръжка - части за нея има много и на приемливи цени, доста икономична когато се монтира газова инсталация, разхода не недвишава 8/100газ на дълъг път. Иначе проблеми с нея много: тече масло от гарнитурите след 3000 км,закопчалките за коланите се прецакват, копчето за аварийните светлини се затиска със стотинка, вентилацията има особено мнение - от центъра духа само студено, а отстрани е топлото... издръжливи са на прегряване - прецакват се разбира се, но поне не остават на пътя... пристигат си и с тракаща кобилица без разпределителния вал да се увреди... огледалата биват откраднати ако не се занитят. През зимата задължително се поставя картон пред радиатора, че иначе не достига работна температура...не е особено динамична - има трудности при ускоряването и изпреварването, но както казах - вози евтино :)
  • #19
    весан ( преди 16 години )
    карам Опел Вектра модел 92г.от 3 години,и мога да кажа,че една от наи-издръжливите и стабилни коли,а според мен форда не е много добра кола,както и голфа,возят като каруци.Ходовата част и двигатела са перфектни,подлагъл съм я много изпитания и останах изуме от резултатите и евтина за подражка,вярно че малко гние,но нищо нали колата върви.Пак новите опели са още по-добри,и не може да се прави сравнение с новия опел и форд и голф,опела е по-добър.
  • #18
    пловдивски дилър ( преди 16 години )
    Пичове,Знаете ли кой е измислил ръждата ?Незнаете, а.Опел са я измислили,защото ако не ти ръждяса опела, няма нужда да го сменяш, просто е "супер куче" майна.Това е майтап,естествено, въпреки че съм дилър на нови Опели, безпристрастно ще Ви кажа:Опел е много,ама много кола за цената си.Поздрави,майна
  • #17
    HUNTER ( преди 16 години )
    Ей бенц разбирачо - само да ти кажа щото виждам че си мноооого отворен и ги разбираш работите да не дрънкаш много глупости че да не ти се смеем всички ! Информативно - от 1996 няма опел с ръждичка батенце ! Ако си виждал случайно такъв то това означава че е бил блъскан и антикорозионната му защита е нарушена - след тази година вклюително всички опели са с ПОЦИНКОВАНО КУПЕ ! Ае сеа беж
  • #16
    Анонимен ( преди 16 години )
    На господина Бенц,карам Focus RS ,и честно да ти кажа не е никак калпава,даже е доста по-добра от доста бенцове.иначе вектрата е сладка,харесва ми,но не съм карал и не мога да гоеоря.
  • #15
    BENZ ( преди 16 години )
    ОПЕЛА Е ИЗМИСЛЕН ЗА ДА НЕ СЕ ГОВОРИ,ЧЕ ФОРДА Е НАЙ КАЛПАВАТА КОЛА ОПЕЛА ТОВА Е МОСКВИЧА НА ЗАДНИТЕ АВТОМОБИЛИ ГРОЗЕН ЕВТИНА ПЛАСТМАСА ВЪТРЕ И РЪЖДА ОТВЪН
  • #14
    lorda ( преди 16 години )
    Ами само суперлативи към марката. От 2000 год. карам Опел Вектра А от тази карам Вектра Б изключително здрав автомобил с перфектни характеристики, специално на дизайна на Вектра Б могат да завидят много автомобили сега произведени на други марки. Аз лично не се интересувам и няма да карам друга кола освен Опел.
  • #13
    ppppp ( преди 16 години )
    opel e napraven za da ima po shibana kola ot ford.
  • #12
    без значение ( преди 16 години )
    управлявам опел вектра -с производство 2004 дизел 2,2 125к.с.новозакупена от магазин- кола без забележки.стабилна,много по добра дори от едно ауди А4 с подобни характеристики.Но мили мои почитатели на опел -ауди волксваген са имиджови коли те показват социален статус аопел най добрата работна кола е опел
fallback
Последни