fallback

АМ подкара Auris HSD

Хибрид - бъдещето на автомобилите или доказаният дизел? Изборът е ваш!

Toyota Auris HSD е пълен хибрид, който споделя познатата от последното поколение на Prius технология - Hybrid Synergy Drive. С други думи ековозилото се движи на електроенергия при скорост до около 50 км/ч., след което се включва и бензиновият агрегат. На борда на колата и по-точно в задната й част е интегрирана никел-метал хидридна батерия, която подсигурява пробег на електроенергия за около 2 километра (в зависимост от състоянието на батерията и пътните условия). При движение в града возилото се захранва главно от батерията, която черпи сила при всяко спиране или отпускане на педала на газта. Уредите на таблото дават всякаква информация, включително от къде колата черпи сила в дадения момент. При нашия тест, когато се движехме из центъра на София, бензиновия двигател почти не се включваше и Auris HSD използваше само безплатната електрическа енергия. При движение с над 50-60 км/ч. автомобилът се захранва главно от бензиновия двигател. Електроенергията се използва единствено при ускорение, подпомагайки двигателя с вътрешно горене. Това от една страна доставя повече сила и по-добра динамика, а от друга - облекчава бензиновия двигател, намалявайки потреблението на гориво. Синхронът между 1.8 литровия бензинов двигател (99 к.с и 142 Нм) и електрическия (80 к.с и 207 Нм) е перфектен, благодарение на безстепенна автоматична хибридна трансмисия. При рязко натискане на педала на газта двата двигателя заработват в синхрон, доставяйки всички 136 к.с., които са способни да ускорят хибрида до 100 км/ч. за 11.4 сек. Силата на екологичната кола се усеща най-вече при режим POWER, който се активира ръчно, чрез бутон. Налични са още три режима - ECO за максимална ефективност, EV за работа изцяло на електричество и автоматичен. Според информацията на Toyota хибридния Auris изисква по около 4 литра на 100 км. независимо дали го карате в града или извън него. При нашия тест, потреблението бе малко по-голямо - 4.6/4.8 литра на 100 км, но все пак трябва да се отбележи, че колата е чисто нова (на едва 700 км.), а ние, тестващите не сме сред най-спокойните шофьори. При изключване на двигателя, на таблото се появява скала, която определя, колко екологично е било шофирането ви. В повечето случаи не бяхме много добри, но при по-спокойно каране достигнехме до сребърен медал. На пръв поглед Auris HSD не се различава от "обикновените" версии на возилото. Може да го познаете единствено по сините емблеми, броните и хромираната радиаторна решетка. В интериора също не се наблюдават особени промени, като изключим футуристичния скоростен лост и циферблатите на таблото. Разлики има и в обема на багажника, който предлага 279 литра (350 при другите версии) и общото тегло на колата, което е аналогично с това на Auris 2.0 D-4D. Auris HSD отделя само 89 г/км. вредни емисии, като покрива нормите на Евро 5 и Евро 6. Гарантира автономен пробег от над 1100 километра и развива 180 км/ч. Хибридът ще стъпи на българския пазар през месец септември. Цената му е 45 990 лв. с ДДС. (в изпълнение SOL), а гаранцията - 5 години и 160 000 км. (5 години и 100 000 км. за хибридната система).Спорът за това колко рентабилни са всъщност хибридите се разразява често под статиите в АМ. За това решихме да направим сравнение между чисто нов Auris HSD в изпълнение SOL и съответно - Auris 2.0 D-4D. Цената на Auris HSD е 45 990 лв. с ДДС., а тази на Auris 2.0 D-4D - 39 838 лв. с ДДС. Сметките показват, че ако ползвате возилата 5 години и изминавате по 12 000 км. годишно, хибрида ще изиска 2280 литра гориво при среден разход 3.8 литра на 100 км., а дизела - 3120 литра при среден разход 5.2/100 (по данни на Toyota). Левовата равностойност при днешните цени на горивата е съответно 4947 лева и 6957 лева. Ако изберете дизела, през следващите 5 години ще платите с 2010 лева повече за гориво, но ще спестите 6152 лева при на покупката колата. Това сревнение вероятно може още да се прецизира. Фиксираните разходи по двата модела са различни и тук не са взети под внимание, а може да карате и повече или по-малко на годишна база. Все пак обаче дава някаква представа, че ако сте ценово ориентиран, трябва да изберете дизела.  В първия случай ще карате екокола, която замърсява по-малко и която в повечето европейски страни ползва значителни облекчения. За пример, те достигат 2000 евро във Франция и 6400 евро в Холандия. В България за съжаление случаят не е такъв.
Тагове:
fallback
  • #69
    keksa ( преди 13 години )
    в ***, е обратното на по-вечето европейски държави.колкото е по-стара и по сдухана колата(замърсяването е огромно)толкова данъка е по-нисък.за тези хибриди няма никакви финансови облекчения.според мен няма и да има.за това ще си останат нерентабилни у нас.а Ганйовеца гледа и прави тънки сметки.боли го фара за "екология" и замърсяване.
  • #68
    Дани ( преди 14 години )
    А за разходите, преди десетина години беше много изгодно да се кара дизел разходите за гориво бяха два пъти по-малко. Но петролните компании повишиха цената на дизела и сега вече разликата почти изчезна. А като се вземе в предвиди, по-скъпата покупка на дизела и по-скъпата подръжка, накрая разлика няма. Така ще е и с хибридите, разходите да караш дизел, бензин или хибрид ще са почти еднакви. И ако някой ви каже друго просто знайте, че ви баламосва, всичко вече е само бизнес.
  • #67
    Дани ( преди 14 години )
    За скоростната кутия: при хибридите на Тойота се използва бестепенна предавателна кутия с планетарен механизъм, като за промяна на предавателното отношение се използва ел. двигателя, по-маломощен ел. генератор и електроника. А не е точно CVT, както си мислят някои от вас. Преди да коментирате и критикувате първо прочетете малко и разберете за какво става въпрос.Вероятно бъдещето е на хибридите и електромобилите, но засега технологиите им са още нови и скъпи. С времето ще поевтинеят.
  • #66
    Дани ( преди 14 години )
    Двигателя на Тойота в хибридните модели е високотехнологичен и работи по цикъла на Аткинсън затова, не е толкова мощен килкото обикновен 1.8 бензин, а не защото е по-остаряла технология, дори напротив от него идва този разход от 4л/100км. Тойота при неговото създаване са целели нисък разход, а не висока мощност. Няма ремъци и ролки за обслужване, а водната помпа, климатика и усилването на волана са електрически.
  • #65
    Obrut ( преди 14 години )
    Тотални глупости говориш...
  • #64
    Pepino ( преди 14 години )
    А каква е идеята на хибрида? Да се спесят гориво (най-вече) и вредни емисии! Поне на книга това трябва да е! Екологичност - едва ли, при условие че трябва да се произвеждат батерии.. Хибрида има голям смисъл само в град със средна скорост 20 км/ч, т.е. в най-големите градове и то само в центъра! И то само след солидна финансова инжекция от страна на правителството! И със същата инжекция би трябвало да се ползва всеки авомобил с определени параметри на отработени газове!
  • #63
    Минко ( преди 14 години )
    Допълвам, ако го вземеш на лизинг, предполагам ще добавиш едни 1000лв отгоре за HSD. Ако пък си прибереш едни 12000лв в банка при 4% годишна лихва прави 480лв на година и разликата от 1100лв гориво се смъква на 620лв. Сега каквото и да си говорим за идеи и технологии, това е кола за средния човек, а средния човек 12 000лв го бъркат. На HSD автоматичната скоростна кутия му е нужна, докато на нормалната версия не. Но дори и да искаш разликата остава 10 000лв - същия хал
  • #62
    Минко ( преди 14 години )
    Както много хора сами се сещат, тея коли се продават там където има облекчение от цената. Тук този от статия добре се е насочил, само че можеше да го сравни директно с версия 1.6Valvematic (33069лв SOL 132к.с.) защото един друг много голям разход е каското на колата(За първта година около 4-500лв). При градски разход 4.8HSD и 8 - 1.6Valvematic, 15 000км/год само градско, 2.3лв/л. гориво - 1656лв за HSD и 2760лв за 1.6Valvematic. Разлика 1100лв, което прави 11г за да избиеш първоначалната цена.
  • #61
    U2 ( преди 14 години )
    Технологията може да е на 100 години,но изпълнението е различно и все още е по-добре от съмнително икономичните хибриди,с тяхното свръх тегло и демоде бензинови двигатели.
  • #60
    Obrut ( преди 14 години )
    Това, че съм ЕВРОПЕЕЦ, задължава ли ме по някакъв начин да купувам нещо, което е много назад като технология, само защото е европейско??? И идеята на хибрида най-малко е да "спестиш пари от гориво"...
fallback
Последни