fallback

АМ подкара Auris HSD

Хибрид - бъдещето на автомобилите или доказаният дизел? Изборът е ваш!

Toyota Auris HSD е пълен хибрид, който споделя познатата от последното поколение на Prius технология - Hybrid Synergy Drive. С други думи ековозилото се движи на електроенергия при скорост до около 50 км/ч., след което се включва и бензиновият агрегат. На борда на колата и по-точно в задната й част е интегрирана никел-метал хидридна батерия, която подсигурява пробег на електроенергия за около 2 километра (в зависимост от състоянието на батерията и пътните условия). При движение в града возилото се захранва главно от батерията, която черпи сила при всяко спиране или отпускане на педала на газта. Уредите на таблото дават всякаква информация, включително от къде колата черпи сила в дадения момент. При нашия тест, когато се движехме из центъра на София, бензиновия двигател почти не се включваше и Auris HSD използваше само безплатната електрическа енергия. При движение с над 50-60 км/ч. автомобилът се захранва главно от бензиновия двигател. Електроенергията се използва единствено при ускорение, подпомагайки двигателя с вътрешно горене. Това от една страна доставя повече сила и по-добра динамика, а от друга - облекчава бензиновия двигател, намалявайки потреблението на гориво. Синхронът между 1.8 литровия бензинов двигател (99 к.с и 142 Нм) и електрическия (80 к.с и 207 Нм) е перфектен, благодарение на безстепенна автоматична хибридна трансмисия. При рязко натискане на педала на газта двата двигателя заработват в синхрон, доставяйки всички 136 к.с., които са способни да ускорят хибрида до 100 км/ч. за 11.4 сек. Силата на екологичната кола се усеща най-вече при режим POWER, който се активира ръчно, чрез бутон. Налични са още три режима - ECO за максимална ефективност, EV за работа изцяло на електричество и автоматичен. Според информацията на Toyota хибридния Auris изисква по около 4 литра на 100 км. независимо дали го карате в града или извън него. При нашия тест, потреблението бе малко по-голямо - 4.6/4.8 литра на 100 км, но все пак трябва да се отбележи, че колата е чисто нова (на едва 700 км.), а ние, тестващите не сме сред най-спокойните шофьори. При изключване на двигателя, на таблото се появява скала, която определя, колко екологично е било шофирането ви. В повечето случаи не бяхме много добри, но при по-спокойно каране достигнехме до сребърен медал. На пръв поглед Auris HSD не се различава от "обикновените" версии на возилото. Може да го познаете единствено по сините емблеми, броните и хромираната радиаторна решетка. В интериора също не се наблюдават особени промени, като изключим футуристичния скоростен лост и циферблатите на таблото. Разлики има и в обема на багажника, който предлага 279 литра (350 при другите версии) и общото тегло на колата, което е аналогично с това на Auris 2.0 D-4D. Auris HSD отделя само 89 г/км. вредни емисии, като покрива нормите на Евро 5 и Евро 6. Гарантира автономен пробег от над 1100 километра и развива 180 км/ч. Хибридът ще стъпи на българския пазар през месец септември. Цената му е 45 990 лв. с ДДС. (в изпълнение SOL), а гаранцията - 5 години и 160 000 км. (5 години и 100 000 км. за хибридната система).Спорът за това колко рентабилни са всъщност хибридите се разразява често под статиите в АМ. За това решихме да направим сравнение между чисто нов Auris HSD в изпълнение SOL и съответно - Auris 2.0 D-4D. Цената на Auris HSD е 45 990 лв. с ДДС., а тази на Auris 2.0 D-4D - 39 838 лв. с ДДС. Сметките показват, че ако ползвате возилата 5 години и изминавате по 12 000 км. годишно, хибрида ще изиска 2280 литра гориво при среден разход 3.8 литра на 100 км., а дизела - 3120 литра при среден разход 5.2/100 (по данни на Toyota). Левовата равностойност при днешните цени на горивата е съответно 4947 лева и 6957 лева. Ако изберете дизела, през следващите 5 години ще платите с 2010 лева повече за гориво, но ще спестите 6152 лева при на покупката колата. Това сревнение вероятно може още да се прецизира. Фиксираните разходи по двата модела са различни и тук не са взети под внимание, а може да карате и повече или по-малко на годишна база. Все пак обаче дава някаква представа, че ако сте ценово ориентиран, трябва да изберете дизела.  В първия случай ще карате екокола, която замърсява по-малко и която в повечето европейски страни ползва значителни облекчения. За пример, те достигат 2000 евро във Франция и 6400 евро в Холандия. В България за съжаление случаят не е такъв.
Тагове:
fallback
  • #39
    Анонимен ( преди 14 години )
    za izolaciqta ne sum siguren.sudq po starteri bosch i mitsubishi.Ai elmotora na priusa ne rabti na 12 V vse pak.4AO
  • #38
    Jero ( преди 14 години )
    Ако дизела харчи 5.2,то се хващам на бас,че хибрида харчи не просто повече от 3.8 средно,а доста повече.Нали Приуса е с доста приличен преразход,мерси!
  • #37
    Анонимен ( преди 14 години )
    ne stava vupros dali e avtomati4na.Takava e.A dali povi6ava razhoda na gorivo.iska6 avtomatik na dizela.ako e cvt razhoda moje i da poadne
  • #36
    Пича ( преди 14 години )
    Ква изолация пък сега те подгони?Ама нека да е на твоята.Разрови се малко и ще разбереш,че повече от съвремените изолации имат живот над 50 г.,а тези в херметична среда над 100.Единственото нещо което ЕВЕНТУАЛНО може да се прецака това са лагерите.Теобаче се прецакват заради външни влиания,а в случая в затворено пространство нямаме такива и живота им ще бъде много дълъг...по-дълъг от живота на автомобила най-вероятно.
  • #35
    Пича ( преди 14 години )
    Не откланяй темата, а вземи ни светни каква трансмисия е CVT-то!Понеже много си чел кажи ръчна или автоматична е?Според теб не е автоматична,значи каква е?
  • #34
    Анонимен ( преди 14 години )
    sigurno isolaciqta e ve4na?
  • #33
    Obrut ( преди 14 години )
    Ако трябва да бъдем коректни, не е и CVT, а е E-CVT...
  • #32
    Анонимен ( преди 14 години )
    Tvoita glava e nadut kaluf.
  • #31
    Пича ( преди 14 години )
    Тези 4-5 години за живота на батерията как ги сметна?Как сметна,че електрониката след 5-6 години ще започне да се скапва?Дай някакво инфо!Ако не можеш се разтърси из нета да видиш,че има хора минали над 500 хил. км. с Приус и нито са си сменяли батериите,нито са пипали нещо по електрониката.Би било добре да ни светнеш и за подръжката на един електро двигател.Понеже ми е специалност ще ти кажа,че един ел.двигател херметично затворен както е в случая не се нуждае от поддръжка.Няма такава.
  • #30
    Анонимен ( преди 14 години )
    zemi pro4eti malko za CVT.Ste razbere6 i 4e toyota sa golemi mo6enici.Otkradnata e ot bilgarina Rumen Antonov.Poradi principa na deistvie moje da e po ikonomi4na i ot ru4ni skorosti
fallback
Последни