Спомняте ли си легендарният Mercedes 300 SL, който още в средата на миналия век представи технологията на вратите тип крила? Същият, при който още през 1952 г. двигателят беше с пряко впръскване на горивото? Немската фирма Mechatronik възкресява спортния автомобил, като ще го преоборудва с най-модерна техника, нов двигател, нова скоростна кутия, ново окачване, нов кормилен механизъм.....Така обновеният автомобил ще струва 450 000 евро.
Според вестник Die Welt първият екземпляр на възстановен Mercedes 300 SL вече е факт и той е в гаража на катарски шейх. Цялата тази операция обаче не е лесна. За да възстановите легендата първо трябва да я имате. А от Mercedes 300SL са били произведени само 1858 броя. Колекционерите имат огромен интерес към този автомобил, така че в каквото и да е състояние, днес този автомобил може да бъде закупен минимум за 200 000 евро.
Фирмата Mechatronik е от Щутгарт. Тя замества оригиналния двигател с нов, който ще позволи „дядото" да развие максимелна скорост от 288 км/час. За да стане това възможно обаче, целият автомобил е олекотен. В първоначалната си версия Mercedes 300 SL тежи 1300 кг. и има максимална скорост 260 км/час. Трябва да се каже, че шестцилиндровия оригинален двигател на 300 SL беше уникален за времето си, един от първите работещ чрез директно впръскване на горивото и да му се намери достоен заместник не е лека работа. Той подсигуряваше ускорение на автомобила от 0 до 100 км/час за 10 секунди. И ако тази стойност не ви впечатлява, не забравяйте, че става въпрос за 50-те години на миналия век.
Легендата се появява през 1952 г., когато като състезателен автомобил веднага печели „24-те часа на Le Mans". След две години в Щутгарт произведоха „цивилна" версия, но в нея бе запазено състезателното шаси с тръбовидна конструкция, както и окачването на вратите направо за покрива. Когато вратите са отворени, Mercedes 300 SL изглежда като птица, която лети. Това му печели прякора „крило на чайка". Като прибавим изключителната аеродинамичност на колата нямаше как този модел на Mercedes да не се превърне в легенда. За този му имидж допринесе и фактът, че той стана любим на много звезди. Това беше автомобилът на София Лорен, Джина Лолобриджида, Роми Шнайдер, Кларк Гейбъл или диригента Херберт фон Караян, както и редица короновани особи, като йорданския крал, и редица арабски принцове и шейхове. За качеството на автомобила говори и изключителното признание, което получи през 1999 г., когато в конкуренция с други 25 легенди бе обявен за автомобил на ХХ век.