Според представителите на Graham Goode Racing те са създали „надежден, предизвикващ удоволствие от управлението и в същото време невероятно бърз автомобил”.
Не са направени вътрешни механични промени по двигателя. За сметка на това е добавена нова карбонова индукционна система за студен въздух, нов еъркулър с голям капацитет, нови инжектори за горивото, спортен катализатор и др. Пренастроено е електронното управление на двигателя.
Според създателите на автомобила те нарочно са ограничили повишаването на максималния въртящ момент за да запазят практичността на колата.
„Дори с предно окачване от Revoknuckle и диференциал от Quaife повече въртящ момент би бил проблем, затова го ограничихме, макар моторът да има много по-голям потенциал”, казва техническият мениджър на GGR Alastair Mayne.
За съжаление от фирмата не публикуват никакви данни за динамичните характеристики на Ford Focus RS от Graham Good Racing.