Този модел е създаден на базата на седана 315 и е обозначен като 315/1. Арките над четирите колела са силно издути, а задните колела са напълно закрити. Двигателят е с шест цилиндъра и обем 1.5 литра с мощност 40 к.с (29kW). По-късно към него са добавени и по-мощни версии и колата участва успешно в много състезания.
След това BMW произвежда 328 Roadster с мощност 80 к.с (59kW). Този автомобил може да постигне максимална скорост от 155 км/час, но от него са произведени едва 464 броя.
Следващият спортен модел идва чак през 1955 г. и дебютира в Ню Йорк. Това е BMW 507, един автомобил който ясно показва бъдещето на спортните автомобили на BMW. Колата е с първият в света двигател V8 с алуминиев блок с работен обем е 3.2 литра, а максималната мощност е 150 к.с. (110kW).
BMW 507 може да постигне максимална скорост от 220 км/час. От него са продадени точно 251 броя.
Най-новата „ера Z” започва през 1988 г., когато се появява BMW Z1. Колата е с редови шестцилиндров двигател с обем 2.5 литра и максимална мощност 170 к.с. (125kW).
Този роудстер има собствено тегло от 1 250 кг и ускорява от място до 100 км/час за под 8 секунди. Максималната му скорост е 225 км/час. Общо са произведени около 8000 броя от Z1 до 1991 г.
На мястото на Z1 идва Z3, който се предлага с няколко двигателя, включително прославения агрегат с шест цилиндъра, обем 3.2 литра и мощност 325 к.с (239kW), станал популярен най-вече с M3.
Една от уникалните Z коли беше дългата 4.4 метра Z8, която се появи във филма за Джеймс Бонд The World is not Enough през 1999 г. Тази спортна кола е с двигателя V8 с обем 4.9 литра, който се монтира и на M5 по това време. BMW Z8 е с мощност 400 к.с. (294kW).
Новото хилядолетие започва с появата на BMW Z4, който модел вече има две поколения от началото на производството му през 2003 г.